FacebookYoutubeInstagram

Prorazte v podnikání

Slovácko Čtení 28. 7. 2017
Prorazte v podnikání
Foto: ilustrační foto

Najděte díru na trhu a splňte si sen

Nebaví vás dosavadní práce? Máte v hlavě myšlenku, ale bojíte se ji zrealizovat. Sekněte s dosavadním zaměstnáním a staňte se svým vlastním pánem. Není to sice cesta snadná, ale pokud budete plně odhodlaní, všechnu svoji energii věnujete rozjezdu vašeho nápadu, ale zároveň budete používat selský rozum, pak máte zčásti vyhráno.

Lákavé a zrádné

Podnikání je hlavně o výdrži a pracovitosti. Vidina podnikání - žádný šéf, vše ve své režii - je jistě lákavá, ale zpočátku se připravte na tvrdý boj, a to i dlouho před tím, než svoji činnost oficiálně odstartujete. Než se ale pustíte do svého snu, je třeba mít opravdu dobrý nápad, který vám „odkývou“ zainteresovaní lidé a ne nejlepší kámoši v hospodě u piva. Dobrý obor a ještě lepší ideu ocení spotřebitelé, ušetří vám to moře času a kladné výsledky se dostaví daleko dřív.

„Poznal jsem to na vlastní kůži. Taky jsem začal podnikat a musím říct, že je to opravdu velmi tenká hranice mezi úspěchem a neúspěchem. Jednu dobu se potácíte na dně, téměř na pokraji krachu, druhou dobu se to samovolně rozjede a najednou vyděláváte statisíce. Horší je, že se to pořád střídá. Nikdo nemá patent na rady, jak začít dobře podnikat a vydělat ty miliony. Hodně ovlivňují podmínky trhu a vy s tím nic nenaděláte. Je dobré umět přečkat šedé dny a co nejvíce zúročit zase ty plodné,“ vypráví své zkušenosti Vlastimil (48 let).

Hledejte a učte se

Zajímejte se o všechno, co se kolem vás děje. Kontrolujte jak domácí, tak převážně zahraniční weby a sledujte, co hýbe světem. Můžete se inspirovat právě zahraničními úspěšnými podnikateli a podle nich - ne ovšem zkopírovat - rozjet podnikání i u nás. A pamatujte, podnikání nejvíc žije na internetu.

Nabídka tuzemských obchodů se pomalu, ale jistě rozšiřuje. Čeští výrobci se začínají drát mezi přední špičky a těší se čím dál větší oblibě kupujících. Přes to všechno tady stále chybí dost značek a specifických, poctivých produktů, ať už z kosmetiky, obuvi a oděvu, vybavení domácností a dalších. To otevírá šanci těm se snem, s nápadem a touhou… Udělejte si průzkum, zda váš výrobek bude mít ve vašem okolí úspěch, kolik lidí ze sta by o něj stálo a nakolik byste vyšli vstříc potřebám určité skupiny lidí.

Hledá se díra na trhu...

1. dlouhodobá analýza a průzkum

2. nápad s velkým N - přijít s lepší alternativou nebo superproduktem

3. umět chopit příležitost za pačesy v pravý čas

4. nevzdávat se, když se nedaří

5. být soudný - umět si přiznat, že to není dobrý nápad

Autor: pec

Vaše názory

I ve stáří aktivní...

Slovácko

I ve stáří aktivní...

Spousta mladých lidí má ze stáří strach a bere jej jen jako zastávku před stanicí smrt. Tuto...

26. 7. 2017
Čistíme bez chemie

Slovácko

Čistíme bez chemie

Chemické prostředky jsou často zbytečně drahé, štiplavě zapáchající a mnohdy i neúčinné. Chcete mít čistoskvoucí domácnost? Zkuste...

24. 7. 2017
Kouzlo půjčování

Slovácko

Kouzlo půjčování

Jsou věci, které chceme nebo potřebujeme doma pořád, jako je nádobí, varná konvice, postel nebo pes. Některé...

23. 7. 2017
Vyspěte se do růžova

Slovácko

Vyspěte se do růžova

Až 40 % lidí, obzvláště ženy, trápí nespavost. Opět je na vině především stres a špatný životní...

18. 7. 2017
TOPlist