FacebookYoutubeInstagram

Pavel Hudeček protáčel Černou mambu, je pátý v republice!

Uherský Ostroh Motorsport 7. 11. 2019
Pavel Hudeček protáčel Černou mambu, je pátý v republice!
Foto: archiv P. Hudečka
Inzerce

Závodník z Uherského Ostrohu jezdí ve voze twin turbo Nissan 350Z s výkonem 617 koní, od nové sezony však vsadí ještě na silnějšího „oře“.

Jízda smykem, nebo také drifting. Oblaka dýmu, „hodiny“, nadšení fanoušci. To vše nabízí závodní sport, který už má v Česku i své mistrovství. Jedním ze závodníků, který absolvoval republikový šampionát, byl i Pavel Hudeček z Uherského Ostrohu, závodící v kategorii SEMI - PRO. V konečném účtování obsadil páté místo.

Jeho závodním autem je twin turbo Nissan 350Z s výkonem 617 koní a 657 Nm, zvané Black Mamba.

„Auta mě jako taková bavila od malička. Jezdil jsem klasické silniční okruhy, nebo i závody do vrchu. Driftování, které ještě u nás není tak rozšířené, je poměrně bezpečný sport. I když to na první pohled třeba nevypadá,“ říká ostrožský závodník, který v nové sezoně přestoupí do vyšší kategorie PROFI.

„Nejsem nejmladší, takže nesmím ztrácet čas. Auto předěláme spolu s Dindosem (mechanik Adam Čech - pozn. autora) spíše technickými vylepšeními, úpravami motoru a přenastavením řídicí jednotky na 750+ koní a 800+ Nm,“ doplňuje Hudeček.

Letošní závodní sezonu a páté místo bere jako úspěch, ale hned dodává, že je pořád co zlepšovat. „Občas byly problémy s autem, ale to má téměř každý závodník, na to se nevymlouvám. Hlavní je, že jsem se neposlal do nemocnice, auto nerozbil a zdravý dokončil sezónu. Letošní seriál se jel na sedm závodů, ale já absolvoval jen šest. Nejlepšího výsledku jsem dosáhl v Sosnové, kde se sjela opravdu velká konkurence z okolních států. V mé kategorii jsem dojel z celkového počtu 44 závodníků na čtvrtém místě,“ ohlédnul se za právě skončenou sezonou Hudeček.

Na otázku, co je u driftu nejdůležitější, podle něj asi neexistuje jednoznačná odpověď. „Každopádně se musíte oprostit od zaužívaných zvyklostí z normálního auta. Při driftu volant téměř nedržíte a musíte absolutně věřit tomu, proti kterému jedete ve dvojici,“ odpověděl.

„Musíte ho totiž následovat a zajet trať stejně jako on. Musíte projet přes kontrolní zóny, kde se hodnotí styl jízdy, úhel, pod kterým vjíždíte do zatáčky, a podobně. V dalším kole se to obrátí a ten, kdo byl podle rozhodčích lepší, postupuje dál. Přes dým z pneumatik toho moc nevidíte a jen tušíte, co bude následovat,“ poodhaluje krásu sportu Pavel Hudeček.

Autor: sal

Vaše názory

Březolupy stále jedou „pod plynem“ a drží český rekord!

Březolupy

Březolupy stále jedou „pod plynem“ a drží český rekord!

Plochá dráha v Březolupech už ve své bohaté historii zažila snad všechno možné. Od zrodu v roce...

20. 10. 2019
Šampionem pardubický Milík! Martin Málek na medaili nedosáhl

Březolupy

Šampionem pardubický Milík! Martin Málek na medaili nedosáhl

V Březolupech dekorovali plochodrážního mistra republiky, Martin Gavenda se marně pral s měkkou dráhou a nakonec zůstal...

17. 10. 2019
Málek o bronz! Kdo usedne na trůn?

Březolupy

Málek o bronz! Kdo usedne na trůn?

Plochodrážní stadion v Březolupech zažije dekorování nového republikového šampiona! Vyhlášený ovál se totiž v sobotu 12. října...

11. 10. 2019
Prakšický Jakub Křenek stále vítězí

Prakšice

Prakšický Jakub Křenek stále vítězí

Už pátým závodem pokračoval Slovácký pohár v motokrosu v Prakšicích, kde se osmidílný seriál přehoupl do své...

24. 9. 2019
TOPlist