FacebookYoutubeInstagram

Modelka musí být pozitivní a otevřená

Slovácko Podnikání 8. 8. 2008
Modelka musí být pozitivní a otevřená

Tvář Dobrého dne

Už čtyři roky spolupracuje naše redakce při soutěži Tvář DOBRÉHO DNE s pražským modelingovým guru Petrem Holancem, který pracoval pro mezinárodní agenturu Look Model International. Před dvěma lety se tento pětatřicetiletý dlouhán osamostatnil a jeho nynější agentura PH Models nabírá čím dál větší renomé.

Po těžkých začátcích nastalo období těžké práce, ale také období, kdy jeho agentura sklízí první ovoce. „Agentura roste. Nechci mluvit o rostoucím počtu modelek, které zastupujeme, protože to není až tak důležité, ale počtu o modelek, které jsou úspěšné, daří se jim a svůj úspěch přenášejí i na naši agenturu, ke které se vrací klienti, pro které pracujeme,“ hodnotí uplynulý rok Petr Holanec. Během něj zaznamenal potěšující trend. Zatímco dříve sjednával modelkám práci především pro zahraniční klienty, v současnosti se začíná stále více prosazovat i trend českých firem, které se pouštějí do velkých kampaní. „Jedná se především o oděvní firmy a když bych měl jmenovat jednu, pro kterou jsme připravovali kampaň, tak je to firma Blažek, zabývající se výrobou klasických pánských oděvů. Po několika letech na trhu začali hledat modely, především muže, ze zahraničí, protože správný typ v Čechách nemohli najít. Dali nám důvěru a my jsme přivezli z Francie modela Johna, který nafotil s Annou Kovačičovou kampaň pro zmiňovanou firmu. Kampaň byla velmi úspěšná a Blažek se rozhodl spolupráci s tímto modelem, a tím pádem i s naší agenturou zopakovat. A příští měsíc bude probíhat už třetí focení. Potěšilo mě, že i česká firma nám dala důvěru a my mohli přivést modela, kterého firma neznala,“ pochvaluje si jeden ze svých nejčerstvějších úspěchů na poli modelingu Petr Holanec.

Právě spolupráce české oděvní firmy se zahraničními modely je pro Holance naprosto novou věcí. „Z našeho pohledu šlo skutečně o zcela průlomový způsob práce. I veřejnost vnímá modelingové agentury u nás jako agentury, které „vyváží“ modelky do zahraničí. Proto zmiňuji právě případ této české firmy, pro kterou jsme modela „přivezli“ z míst, kam jsme dříve jenom „vyváželi“, a ten pro českou firmu pracoval za standardních evropských podmínek. Tento případ ukazuje, že Praha je skutečnou evropskou metropolí a že se všichni pohybujeme na jednom evropském trhu, na kterém jsme nyní už rovnocenným partnerem ve všech oblastech. Je to pro mě důkazem, že rozdíly mezi Východem a Západem možná ještě přetrvávají v myslích lidí, ale v realitě jsou už smazány,“ hodnotí nový trend v práci modelingových agentur majitel PH Models.

Evropa míří do PH Models

Holancova agentura má v plánu i expanzi směrem na západ. Ale všechno má svůj čas. „A hlavně konkrétní plány odhaluji až v momentě, kdy mám jistotu jejich realizace. Samozřejmě nechceme být vnímáni jako malá agentura z východní Evropy, ale z toho, co jsem popsal v případě spolupráce s Blažkem, je patrné, že už nejsme agenturou, která jen „vyváží suroviny“, ale že už jsme schopni být partnerem pro velké zahraniční agentury v tom obráceném slova smyslu, tedy jako „dovozce“. Další případ toho, že se karta obrací, je také zajímavý. V Praze se natáčela nádherná reklama na vodku Russkij standart. Je na ní zvláštní nejen to, že je zajímavě natočena a stojí za zhlédnutí, ale také to, že hlavní roli v ní hrála španělská modelka, kterou jsme přivezli na natáčení. Pro ruského klienta, který má britskou reklamní agenturu, která si najala francouzsko-českou produkci, která si vybrala českou agenturu, která jim zabookovala španělskou modelku. I tento propletenec je důkazem toho, že už jsme jedna Evropa, jeden trh,“ potvrzuje Holanec, že Evropa i svět se zmenšují.

Skauting a výchova modelek jsou důležité

Agentura PH Models nabízí účastnicím soutěže Tvář DOBRÉHO DNE nahlédnutí do modelingového zákulisí. Některá děvčata tak dostanou šanci prorazit do světa. V Holancově agentuře se prvním krůčkům modelek věnují velmi pečlivě. „Necelý rok u nás pracuje Katarína Zarzycká, která má na starosti nejenom scouting, ale i práci s novými modelkami při jejich prvních krocích (rozhovor s ní uvedeme příští týden - pozn. redakce). Katarína se sama modelingu několik let úspěšně věnovala, má vlastní rodinu a syna. Má dostatek zkušeností k tomu, aby vybrala správné typy modelek pro naši agenturu. Tím, že si prošla i cestu vysvětlování a přesvědčování vlastních rodičů, má i předpoklady k tomu, aby úspěšně komunikovala s rodiči začínajících modelek,“ představuje Petr Holanec práci Kataríny. Práce skautky se sice neodráží ve výši uzavřených kontraktů, ale pro úspěšný a zdravý vývoj modelek je důležitá. „Rodiče mají mnohdy strach, že jejich dcera díky modelingu skončí se školou, dá se na drogy či zmizí někde ve světě. Právě komunikace s agenturou prostřednictvím Kataríny je těchto obav zbavuje. Nám se to potom vrací v uvolněnosti, otevřenosti a spokojenosti rodičů, potažmo samotných modelek, což jsou pro modeling naprosto nezbytné předpoklady, se kterými mají mladé holky někdy problémy. Daří se nám také díky tomu předcházet řadě problémů,“ vypichuje Holanec největší přednosti v práci s mladými modelkami.

Dnešní holkám chybí otevřenost a uvolněnost

Katarína Zarzycká by měla být první pečovatelkou, která nově příchozí modelku zasvětí do tajů a záludností modelingu. A těch není zrovna málo. „Stále častěji se ukazuje, že fyzické dispozice jsou jen jedním z předpokladů pro úspěšné modelky. Tím dalším je právě schopnost být přirozená, otevřená, komunikativní, uvolněná, což jsou věci, které jsou zcela zásadní pro případný úspěch či neúspěch. Děvčata k nám přicházejí a neznají očekávání, která směrem k nim máme. Ta očekávání jsou, že je ta práce musí bavit, musí se těšit poznávat nové lidi, věci, vztahy, umět komunikovat. No a toto nadšení sdílet s ostatními kolem sebe. Ať jsou to lidé z agentury, klienti nebo kdokoliv jiný. Často vidím, že holky přijdou a jejich projev je tak strašně omezený, že se v nich člověk ani nevyzná. Kolikrát mám pocit, že holky jsou otrávené, naštvané a že se ani nechtějí projevit, nebo se stydí projevit. Dnes je to v modelingu právě naopak. Je nutné dokázat dát lidem jasně najevo, co se jim líbí a co ne, a u současných holek takový model chování často úplně chybí. A co nedokáží sdílet, to jsou především pozitivní pocity. Málokdy od nich slyšíme: To se mi líbí, je to super, jsem z toho nadšená. To bylo dobrý a já to chci dělat víc než ty ostatní a chci v tom být nejlepší. Pořád se bavíme o pocitech: Já nikomu nechci lézt do zadku, já nechci být podlézavá, nechci jít přes mrtvoly. Někdy mám pocit, že holky vůbec nemají pocit, že jsou součástí tohoto reálného světa. Všechno je jim naprosto cizí,“ ukončuje Petr Holanec svůj dlouhý monolog na téma, jak by se měly dnešní dívky, které se chtějí stát modelkami projevovat. 

Autor: PR

Vaše názory

Rekonstruováno za pouhých osm měsíců

Uherské Hradiště

Rekonstruováno za pouhých osm měsíců

Stavební společnost PaPP si dokáže skutečně poradit se všemi nástrahami, které přináší výstavba nových nebo rekonstrukce stávajících...

8. 8. 2008
Miminka se budou rodit v pavilonu od společnosti PaPP

Uherské Hradiště

Miminka se budou rodit v pavilonu od společnosti PaPP

Důkazem zaručené kvality staveb realizovaných společností PaPP i schopnosti odevzdat zakázku třeba i v šibeničním termínu jsou...

8. 8. 2008
Firma PaPP získala ISO nejen na kvalitu

Uherské Hradiště

Firma PaPP získala ISO nejen na kvalitu

Uherskohradišťská společnost PaPP patří k předním stavebním firmám. Množství spokojených zákazníků se již od roku 1990 pravidelně...

8. 8. 2008
Rozhledna Maják Šrotík

Staré Město

Rozhledna Maják Šrotík

Unikátní rozhledna v podobě majáku se nachází v průmyslové zóně na okraji Starého Města. Dominanta bývalého areálu...

31. 7. 2008
TOPlist