Cvičení ve vodě pro těhotné

Cvičení ve vodě pro těhotné
Foto: ilustrační foto
Uherské Hradiště Volný čas 01 / 12 / 2015

Nový program hradišťského aquaparku

Nabídka pravidelných programů Aquaparku Uh. Hradiště se od ledna 2016 rozšíří o další speciální cvičební program ve vodě, věnovaný nastávajícím maminkám.
Plavání a pohyb ve vodě v těhotenství je velmi vhodná sportovní aktivita, která může budoucí mamince zlepšit fyzickou kondici a celkově pozitivně vyladit její zdravotní stav a tím následně usnadnit fyzickou námahu u porodu a příznivě ovlivnit jeho průběh.
„Cvičení ve vodě a plavání uvolňuje svalstvo, zlepšuje dýchání a tím okysličení tkání. Vytváří rovnovážný stav v napětí svalů celého těla, kromě jiného i v oblasti pánve. V odlehčeném vodním prostředí se těhotné ženy cítí velmi pohodlně a uvolněně, což vede k odstranění psychického napětí a stresu, vylučování endorfinů vede ke zlepšení nálady, pozitivnímu prožívání těhotenství a k těsnějšímu propojení s miminkem,“ vysvětluje lékařka Vladimíra Obdržálková.
Mezi další výhody patří pozitivní účinky na pohybový aparát - uvolňují se svaly v oblasti krku a ramen, uvolňuje se svalstvo v oblasti bederní páteře, protahují se šlachy a rozšiřuje se rozsah hybnosti kloubů, celkově se zlepšuje držení těla. Významně se také harmonizuje napětí svalstva pánevního dna a uvolňuje se celá oblast pánve, což je výborná příprava na přirozený porod. Pohyb ve vodě také podporuje cirkulaci krve a masážní efekt vody působí preventivně proti vzniku křečových žil a celkově se šetří kardiovaskulární systém.
Cvičení ve vodě pro těhotné je vhodné pro zdravé těhotné ženy od 2. trimestru těhotenství, tzn. od 13. týdne těhotenství s přihlédnutím k aktuálnímu zdravotnímu stavu těhotné ženy. Ukončení cvičebního programu se předpokládá měsíc před očekávaným termínem porodu. Pozitivní vliv cvičení ve vodě na zdraví těhotné ženy je obzvláště patrný při pravidelném cvičení alespoň 1x týdně po celou dobu vhodnou pro pohyb ve vodě.
V uherskohradišťském aquaparku budete mít možnost vybrat si ze dvou programů. Středeční dopolední program od 10.00 do 11.00 bude obsahovat půlhodinové cvičení v zábavním bazénu a půlhodinové volné plavání nebo odpočinek v zóně 2. Zároveň bude každou středu, vždy 15 minut před cvičením, přítomna MUDr. Vladimíra Obdržálková, s níž je možnost konzultovat pozitivní účinky cvičení ve vodě. Druhý program bude aktivnější. Bude probíhat každý pátek od 13.00 do 14.00 a skládat se bude z 20minutového vedeného plavání v zóně 1, 20minutového cvičení ve vodě a následného 20minutového odpočinku v zóně 2.
Jaký program vám bude nejvíce vyhovovat, můžete vyzkoušet při ukázkových lekcích, které proběhnou zdarma ještě letos - ve středu 2. a 9. 12. od 10.00 do 11.00 a v pátek 11. a 18. 12. od 13.00 do 14.00.

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace