Imunita se dá posílit i přírodně

Imunita se dá posílit i přírodně
Foto: ilustrační foto
Slovácko Volný čas 07 / 10 / 2020

S podzimními splíny je nutné posílit imunitu, aby měla šanci se lépe vypořádat s náporem virů a baktérií.

Pomoci si můžeme sami zdánlivě jednoduchými věcmi, které je však komplikované dodržet. Důležitá je i vyvážená strava, kde mají své pevné místo obiloviny, zelenina a ovoce, a také pravidelný a kvalitní spánek. Pokud máte problémy s usínáním, nejprve vyzkoušejte Desatero spánkové hygieny. A když to nepomůže, vyzkoušejte bylinky v čajových směsích či doplňcích stravy (chmel, meduňka, kozlík, mučenka). Patří do skupiny rostlinných sedativ, která zmírňují napětí a pomáhají lépe usnout.

Desatero spánkové hygieny

  1. Délka spánku by měla být u dospělého člověka nejméně 7 hodin.
  2. Od pozdního odpoledne (4-6 hodin před usnutím) nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje a omezte jejich požívání během dne. Působí povzbudivě a ruší spánek.
  3. Vynechejte večer těžká jídla a poslední pokrm zařaďte 3-4 hodiny před ulehnutím.
  4. Lehká procházka po večeři může zlepšit váš spánek. Naopak cvičení 3-4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit.
  5. Po večeři již neřešte důležitá témata, která vás mohou rozrušit. Naopak se snažte příjemnou činností zbavit stresu.
  6. Nepijte večer alkohol, abyste lépe usnuli - alkohol kvalitu spánku zhoršuje.
  7. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočního probuzení. Nikotin také organismus povzbuzuje.
  8. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a pohlavnímu životu (odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si a přes den ani neodpočívejte).
  9. V místnosti na spaní minimalizujte hluk a světlo a zajistěte vhodnou teplotu (nejlépe 18-20 ºC).
  10. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, postel neslouží k přemýšlení.

 

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace