Jak tělo dostanete zpátky do formy?

Jak tělo dostanete zpátky do formy?
Foto: ilustrační foto
Slovácko Volný čas 28 / 10 / 2022

Mnoho z nás se potýká s postcovidovým či postvakcinačním syndromem a necítíme se dobře. Potýkáme se s potížemi, na které jsme nebyli zvyklí. Přepadá nás každá viróza, kterých je teď všude plno..

Dýchacími cviky si můžete pomoci po covidu

Z nejrůznějších lékařských studií napříč Evropou vyplývá, že až polovina sledovaných pacientů, kteří prodělali koronavirus s lehkým průběhem, má i čtvrt roku po vyléčení zdravotní potíže. Kromě únavy, ztráty čichu a chuti a bolestí hlavy, nohou a kloubů nejčastěji dochází v těle k zánětům, poškození srdce, plic a cév, ale i k depresím, zhoršení paměti, úzkostem a celkové slabosti.

Uzdravený člověk by proto měl i nadále zůstat v klidovějším režimu a chovat se jako po prodělaném vážnějším onemocnění.

Procházky jsou alfou i omegou

Velmi pomáhají pravidelné procházky na čerstvém vzduchu. Tempo zvolte tak, abyste nebyli příliš zadýchaní. Jakmile se začnete zadýchávat, potit a kašlat, zvolněte tempo, než se dostanete ke svižné chůzi.

Existuje také spousta posilovacích cviků na dýchání, které byste měli zařadit do každodenního programu. Pravidelné dýchací cvičení může zabránit zánětlivým i nevratným plicním nemocem, kterými část pacientů po prodělání koronaviru trpí.

Pohyb nás může ochránit

Silovým tréninkem dostanete tělo do formy. Měli bychom dodržovat sto padesát minut střední pohybové aktivity týdně, pokud je vyšší aktivita, stačí 75 minut týdně, abychom tělo dostali do formy...

Pokud jste zvyklí chodit do posilovny, po nemoci se k obvyklému sportovnímu či cvičebnímu režimu vraťte postupně, po dvou až třech týdnech. Pokud tělo zbytečně rychle zatížíte, je velmi vysoká pravděpodobnost, že opět podlehnete nějaké viróze.

Pro doplnění energie lékaři doporučují pravidelnou vyváženou stravu s dostatkem vlákniny, vitaminů a minerálů. Celozrnné kváskové pečivo, hodně ovoce, zeleniny, ryby, kuřecí či krůtí maso a vitaminy C a D. Blahodárný účinek má dostatek spánku a vyvarovat se stresu.

Proti virózám bojujte pohybem, vyváženou stravou a otužováním

autor: Iva Pašková

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace