Jóga aneb lék na všechno

Jóga aneb lék na všechno
Foto: ilustrační foto  /  Základní myšlenkou jógy je žít šťastně s vnitřním klidem.
Slovácko Volný čas 17 / 10 / 2018

Cvičení, při kterém se snoubí fyzická i psychická aktivita a kontrola nad vlastním tělem i myslí, je stále oblíbenější. Stává se nejvíce rozšířeným trendem v oblasti zdravého životního stylu.
Jóga má spoustu předností, které nabízí jak našemu tělu, tak i naší psychice. Také je velmi účinným a levným řešením, když hodláte sportovat. Pokud nechcete chodit na lekce do studií a center, v klidu si ji zacvičíte i doma u televize či videa. Avšak v daném studiu vám lektorka přeci jenom poradí a donutí vás se protáhnout.
Styly jógy
Pokud jste začátečníci, kteří do tajemství a světa jógy nejsou zasvěceni, vyzkoušejte hatha jógu, která je ideální volbou právě pro tímto cvičením nepolíbené, jde o takový základ. Dalším oblíbeným druhem této aktivity je bikram jóga. Je praktikována v místnosti, která je vytopena přibližně na 42 stupňů a vlhkost je zde asi 40 procent. Větší teplo má za následek větší pocení, které přispívá ke spálení více kalorií. Rozhodně byste si na lekci měli s sebou vzít ručník a pití. Aštanga jóga, tady jde o celkem náročnější formu, je vhodnější spíše pro pokročilé jogíny, protože se cvičí v poněkud vyšším tempu, co nádech, to jiná pozice. Novějším trendem v této oblasti je power jóga, jež vyniká tím, že je úplně odlišná od ostatních typů této aktivity. Je volnější a rychlejší, instruktor si může sám vybírat pozice a sestavy, není nutné se řídit danými pravidly po sobě jdoucích figur. Tím zdaleka výčet druhů jógy nekončí. Dalšími styly jsou například těhotenská, jin nebo hot. Každá je něčím zvláštní a jiná. Jedno však mají společné.
Jednou z nesporných výhod jógy je flexibilita. Můžete ji cvičit bez ohledu na váš věk či váhu. Do cvičení či praktikování jógy se můžete obout kdykoliv. Jistě se vám na ní také zalíbí, že kromě úbytku hmotnosti krásně vytvaruje postavu. Dále je jóga úžasným podporovatelem krevního oběhu. Také vám dodá výdrž a energii, což je úžasné a naprosto se tím distancuje od jiných druhů cvičení, po kterých se spíše cítíme unavení. Díky hluboké koncentraci, uvolnění, meditování a relaxaci pomáhá vyčistit hlavu a odbourat stres. Praktikující jogín se tak zaměří pouze na sebe, jako by nic okolo něj neexistovalo.
Než se vydáte na první lekci, kupte si takzvanou jógamatku, tedy karimatku na jógu, berte si s sebou ručník a pití.  Vyberte si certifikovaného instruktora i vhodný typ jógy. Pokud ovšem trpíte problémy s rovnováhou, s krevním tlakem nebo osteoporózou, měli byste se poradit se svým lékařem.

Pozitivní účinky jógy:

•    formuje tělo
•    vyčistí mysl
•    pomůže s usínáním
•    zbaví strachů

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace