Jak je dobré riskovat

Jak je dobré riskovat
Uherské Hradiště Kultura 20 / 01 / 2013

V roce 2006 oslovil ředitele Slováckého divadla Igora Stránského mladý režisér Jakub Maceček s tím, že napsal hru a rád by ji v Uherském Hradišti nastudoval. Igor Stránský si ji přečetl a spolu s dramaturgyní Hanou Hložkovou rozhodl, že dá mladému tvůrci zelenou. Tak vznikla inscenace Villon F. (Na krk oprátku ti věší). Až o několik měsíců později se ukázalo, že zmiňovanou hru Jakub Maceček už nabízel několika divadlům. Ve všech řekli totéž: „Tak tohle ne, to uvádět nebudeme. Vždyť by nám utekli diváci.“
Jak na tu dobu vzpomíná Igor Stránský? „Věděl jsem, že to může být provokativní hra, že může mnoho diváků nadzvednout ze sedadel. Ale o to v divadle jde. Aby se o něm mluvilo, aby vyvolávalo emoce. Máme vnímavé diváky, kteří jsou rádi, když mohou díky nám objevit něco úplně nového,“ je dnes přesvědčený ředitel.
Zdánlivý risk se vyplatil. Publikum si zmiňovanou hru oblíbilo natolik, že ji katapultovalo mezi tři nejlepší tituly roku, představitel hlavní role Míra Zavičár získal cenu kritiků Největší z pierotů, inscenace obdržela dvě nominace na cenu Alfréda Radoka a umístila se mezi třemi největšími divadelními počiny v republice uvedenými na festivalu České divadlo v Praze.

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace