Martin Vajgl dal prostor Alžbětě Šáchové

Martin Vajgl dal prostor Alžbětě Šáchové
zleva Jiří Bárta, Alžběta Šáchová, Martin Vajgl
Slovácko Kultura 25 / 10 / 2014

Bubeníka Martina Vajgla můžete znát z kapel Vltava, Wanastowi Vjeci, Čechomor, nebo -123min a v současnosti především z Olympiku. Jeho hudební aktivity jsou ale ještě širší. Šest let uplynulo od koncertního turné projektu Drumwave, kde se představil také jako autor osobitých skladeb pro bicí a elektronické nástroje. Nyní se Drumwave probouzí do další podoby, kterou aktuálně představuje studiové album Disgraffiti.
Deska nabízí kolekci deseti skladeb, za kterými autorsky opět stojí Martin Vajgl. Výrazné změny doznal tým přizvaných spolupracovníků, kterým vévodí dvojice Jiří Bárta a Alžběta Šáchová, která se na albu podílí nejen jako zpěvačka, ale je také autorkou textů ke zpívané části nového materiálu.  

Jak album vznikalo?
Martin Vajgl na něm začal pracovat před dvěma lety, kdy na základě několika společných vystoupení domluvil s cellistou Jiřím Bártou, že zkusí udělat nějaký vlastní materiál. Jiří byl v té době velmi vytížený, proto začal Martin mezi občasnými schůzkami točit sám. Důležitým momentem byl okamžik, kdy získal pocit, že na desku patří hlas a s ním spojené textové sdělení. V tom okamžiku přišla do celé záležitosti Alžběta Šáchová.

Jak ses dostala do společnosti Martina Vajgla a Jiřího Bárty - myslím tedy do projektu Drumwawe?
S Martinem se znám dlouho, hlavně přes spoluúčinkování s Broky Františka Kanečka, které spousta lidí zná z Plesů Vesmíru Víti Chromka. O muzice jsme se bavili často, věděla jsem, že dělá svoje projekty. Když mě oslovil s tím, abych zkusila otextovat a nazpívat jednu skladbu v projektu Drumwave, který byl do té doby čistě instrumentální, brala jsem to jako nabídku, která se neodmítá. Navíc v takové krásné společnosti, že...

Co tě inspirovalo při psaní textů?
Texty překvapivě vznikaly spontánně, kolikrát přímo i ve studiu. Nechala bych na posluchači, aby si v nich našel to své. Já v tom to svoje také mám, ale netrvám na něm.

Chodila jsi někdy na hodiny zpěvu, nebo jsi jenom talentovaný samouk?
Na hodiny zpěvu jsem nikdy nechodila, ale zpívám od prvního nadechnutí, kudy chodím, tak už to, krucinál, bylo potřeba zaznamenat pro příští generace. I když zrovna na desce Disgraffiti žádný ohromující rozsah nepředvádím. Sloužím hudbě.

Kterou písničku máš nejraději
Haničku Písničku.

TOPlist