Slovácké muzeum s novou tváří

Slovácké muzeum s novou tváří
Uherské Hradiště Kultura 05 / 02 / 2018

Lukáš a Michal Malinovi ztvárnili nové logo muzea

Stylizovaný ptáček, který sloužil k prezentaci Slováckého muzea téměř půl století, zaniká a nahradí jej nové logo i celková vizualizace. Autorem nového loga a vizualizace je nový výtvarník Slováckého muzea Lukáš Malina (odpovídá na několik otázek) se svým bratrem Michalem, kteří se snažili do loga vepsat pět oborů (archeologii, výtvarné umění, historii, etnografii a restaurátorství).

Co bylo cílem a inspirací k sestavení?
Naší hlavní snahou a původním záměrem bylo vytvořit funkční a výtvarně zajímavou podobu spojení písmen S a M, která by nám umožnila pracovat s logem kreativně a variabilně na plakátech a jiných propagačních materiálech muzea. Nakonec se do nové podoby loga částečně promítnul i motiv ptáčka, který mělo Slovácké muzeum v logu do současnosti. Výsledkem je tak spojení litery S a ptačího křídla.

Jaký bude přínos pro muzeum?

Jde o změnu, a ta již sama o sobě vyvolává nějakou pozornost, takže bez ohledu na to, zda nový vizuální styl bude přijímán kladně, nebo negativně, Slovácké muzeum jako takové se dostane více do povědomí lidí, přijde tak zvaně do řečí. Mimo to, u takových institucí, jako jsou galerie a muzea, obzvláště s takovým záběrem, je vhodné, aby ke změnám a redesignu vizuálního stylu čas od času docházelo. Souvisí to s tím, že muzeum není bankovním domem nebo právnickou agenturou a přílišné lpění na neměnné tradici je tak živé instituci, jako je Slovácké muzeum, spíše na škodu, zvláště chce-li oslovit i nové návštěvníky, především z řad mladých lidí.

Zpřehlední to vnímání této instituce?

Větší přehlednost a snadnější identifikace jednotlivých výstav a akcí se Slováckým muzeem byla jedním z hlavních důvodů, proč jsme se pro nové logo a vizuální styl rozhodli. Tento důvod nebo požadavek byl také jedním z nejzásadnějších faktorů, které se do podoby loga a vizuálního stylu promítaly.

A co nás s novým logem ještě čeká? Kde změnu veřejnost zaznamená?
Postupně se nový vizuální styl promítne do všech oblastí prezentace Slováckého muzea. Rádi bychom vytvořili tradici sezónního programového plakátu, kde se s novým logem dá pracovat asi nejkreativněji. Také si od nového vizuálního stylu slibujeme využití na propagačních materiálech, jako jsou trička, plátěné tašky nebo hrnky, a v dohledné době muzeum představí novou podobu webových stránek. 

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace