Dalibor Machala: Doprava potřebuje investice, ale také chytrá řešení

Dalibor Machala: Doprava potřebuje investice, ale také chytrá řešení
Uherské Hradiště Podnikání 03 / 10 / 2018

Dopravní situace v Uherském Hradišti se stále nelepší. Na vině jsou jednak pořád ještě připravované změny v jízdních řádech MHD, chybějící parkoviště a parkovací domy, ale také nové obchvaty u Jarošova a Štěpnic, které zatím zůstávají stále ve hvězdách.

„Všechny tyto dlouhodobé záměry města je třeba konečně přenést z papírů do praxe. Například o kolabujícím parkování na Štěpnicích, Východě nebo v Jarošově se ví již řadu let, ale skutečné navýšení kapacity parkovišť a výstavba parkovacích domů zůstávají zatím hodně vzdálené. Proto chceme naplno tyto investice rozhýbat a problém s parkováním vyřešit,“ uvedl kandidát Dalibor Machala.

Obdobně je to také v případě MHD. „Je sice fajn, že je zpracována nová koncepce MHD, kterou postupně radnice zavádí do praxe. Ale je třeba se podívat na to, zdali skutečně navržené trasování a jízdní řády jsou efektivní a co to všechno bude ve finále město stát. Posílení MHD je nezbytně nutné stejně jako nové linky, které propojí např. Mařatice a Štěpnice nebo zajistí pohodlný přestup na rychlíky do Starého Města. Ale nejde jen o slepé posilování spojů, ale také jejich efektivitu a náklady, které pak dopadnou do městského rozpočtu,“ dodal Dalibor Machala.

Tím však výčet problémů nekončí. „Je třeba také zvýšit bezpečnost přechodů ve městě nebo vybudovat podchod pod Moravním mostem také ze strany od Rybáren. Důležité bude také konečně dořešit plynulý průjezd městem, o který se může postarat nikoliv experimentování s nastavenými intervaly, ale moderní smart city technologie, které se dnes již běžně používají na řízení dopravy v mnoha městech,“ představil další plány Dalibor Machala.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace