Janáčkovi se zvýšil prodej

Janáčkovi se zvýšil prodej
Foto: fab  /  Ochutnejte - Z pivovaru Klášter přišel nový výrobní ředitel Lukančo Trifončovski. Pochází z Chebu a působil ve čtyřech českých a třech zahraničních pivovarech
Uherský Brod Podnikání 21 / 04 / 2011

Je posledním průmyslovým pivovarem ve Zlínském kraji a zůstane jím i dál. Vedení pivovaru Janáček v Uherském Brodě rezolutně odmítlo zprávy z ústraní, že je před krachem.
„Zaručené zprávy“ se začaly šířit poté, co se potvrdilo, že pivovar zaznamenal jako jediný ze skupiny K Brewery  pokles výroby. Ten představoval snížení o sedm procent.
„O omezení výroby či zavření pivovaru se nemluví a ani nemluvilo. Já jsem tady přes dva roky a celou tu dobu se ke mně podobné zprávy dostávají. Dá se říct, že proto už je ani nijak neřeším. Vždyť jen loni jsme do pivovaru investovali osm milionů korun,“ vyvrací  spekulace Tibor Nechala, obchodní ředitel pivovaru.
Pivovar Janáček sice zaznamenal pokles ve výrobě, v porovnání s poklesem celého pivního trhu se však nejednalo rozhodně o nějaký propadák.
„Ten pokles nám udělal prodej lahvového piva. Rozhodně nechceme jít cestou vaření levného piva, které se prodává za čtyři pět korun. Takové pivo dělat nechceme. Stejně tak se vyhýbáme stáčení do PET lahví, které je však čím dál oblíbenější a na Slovensku se tak prodává až třicet procent piva. Pro nás je podstatné, že se nám o tři procenta zvýšil prodej sudového piva,“ uvedl Nechala.
Pro letošní rok připravil pivovar Janáček řadu novinek. Nová krev se objevila ve vedení pivovaru a na trh se dostávají nové výrobky.
„Náš vídeňský ležák Kounic slavil mezi spotřebiteli úspěch, proto začínáme s jeho stáčením do lahví. Stejně tak jsme nově začali vařit tmavé jedenáctistupňové pivo,“ představil novinky v sortimentu Libor Navrátil, ředitel marketingu.
Šedesát šest procent produkce pivovaru tvoří výstavní značka Patriot. Pivovaru se také začalo dařit expandovat do republiky.
„Samozřejmě pořád toho nejvíc prodáme jak se říká okolo plotu, ale už nás poznávají zákazníci i v Brně, Ostravě či Olomoucí. Uspěli jsme i ve Zlíně. Ještě v roce 2008 nás tam točila jen jedna provozovna. Dnes už je jich pětadvacet a stejně chceme zacílit i na Vsetín, Valašské Klobouky a podobně,“ prozradil Nechala. V exportu je stále hlavním odbytištěm Slovensko. Kamiony s Janáčkem však míří i do Švédska, Itálie, Litvy nebo Řecka.
Z pivovaru Klášter přišel do Janáčka také nový výrobní ředitel Lukančo Trifončovski. „Už jsem stačil poznat, že lidé jsou tu pracovití a hrdí, že se mohou podílet na výrobě tak dobrého piva,“ pochválil své nové podřízené.
?Pivovar má v plánu získat letos další zákazníky. Dosáhnout toho chce účastí na zajímavých akcích. „Budeme točit pivo ve Zlíně na koncertě Kabátu. Předpokládáme, že tam naše pivo ochutná osm tisíc lidí. Janáčka budeme točit i při exhibičním utkání Slavoj Houslice proti Nedachlebicím,“ doplnil Navrátil.
Významnou změnu si musejí do kalendáře zaznačit i příznivci pivovarských slavností.
„V minulosti byly problémy s počasím. Navíc na konci prázdnin už jsou lidé unavení. Doufáme, že na začátku srpna si to užijí lépe,“ říká Nechala. Letošním tahákem budou kapely Děda Mládek Illegal Band a Tři sestry revival.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace