Na Duhovou kuličku do konce dubna

Na Duhovou kuličku do konce dubna
Zlín Podnikání 08 / 04 / 2010

Přípravy osmého ročníku mezinárodního festivalu reklamy Duhová kulička 2010 jsou v plném proudu. Kreativní festival, společně s konferencí na společensky zodpovědná témata, se uskuteční 2 a 3. června 2010. Agentury a zadavatelé reklam své příspěvky do soutěžní části festivalu mohou přihlašovat do 1. května 2010.
Mezinárodní festival reklamy Duhová kulička 2010, jehož hlavní motto zní: Etika je tím, co odděluje dobrou reklamu od špatné, a kreativita tím, co odlišuje výbornou reklamu od dobré, se v letošním roce uskuteční ve dnech 2. - 3. června 2010. Duhová kulička je tradiční festival pořádaný již osmým rokem při Mezinárodním festivalu filmu pro děti a mládež ve Zlíně. Součástí festivalu je také soutěžní část, ve které odborná mezinárodní porota vybírá nejlepší kreativní a zároveň etické reklamy z komerční i nekomerční oblasti.
„V případě, že se porota rozhodne udělit cenu Grand Prix, postupuje tato reklama automaticky do hlavní soutěže na festivalu Golden Drum, který patří mezi nejvýznamnější reklamní soutěže vůbec,“ doplnila manažerka Duhové kuličky Nela Fišerová. Přihlášení díla je velice snadné, celé probíhá prostřednictvím webové stránky www.duhovakulicka.cz, kde je potřeba se pouze zaregistrovat a vyplnit přihlášku. Po uhrazení jednorázového manipulačního poplatku pak může každý přihlašovatel přihlásit libovolný počet prací. Reklamní díla je možné přihlásit do soutěžních kategorií, kterými jsou televizní spoty, tisková reklama, nová média, out of home reklama a sociální a nekomerční reklama. V těchto kategoriích bude o vítězi rozhodovat špičková mezinárodní porota, v jejímž čele zasednou Mike Longhurst (McCann Ericsson), člen výkonné rady Evropské asociace komunikačních agentur, nebo Johanes Newrkla (BlueTango), bývalý předseda Art Director’s Clubu Europe, či Giovanni Lunghi (University of Udine), člen výkonné rady EFCCE – Evropské nadace pro vzdělávání v oblasti komerčních komunikací. Speciální kategorií je pak ještě Young Marbles, která je určena studentům mediálních oboru v Čechách a na Slovensku. Ti mohou přihlásit návrh kampaně, který na zadané téma vypracují. I vítěz Young Marbles postupuje automaticky na festival Golden Drum a obdrží i věcné ceny. Duhová kulička je unikátní projekt, který se v hodnocení reklam nesoustředí pouze na stránku kreativní, ale také na etický rozměr reklamních děl. Tomu odpovídá i složení mezinárodní poroty, ve které zasednou nejen komunikační profesionálové, ale také zástupci médií, psychologů, akademických pracovníků, odborníků z oblasti sociálních věd a zástupci samoregulačních orgánů. Nedílnou částí festivalu je také odborná konference, která se letos bude zaobírat tématy mediální výchovy, „zeleného marketingu“ a politického marketingu.
„Vzhledem k tomu, že se letošní Duhová kulička uskuteční týden po volbách do Poslanecké sněmovny ČR, budou se na konferenci mimo jiné rozebírat i aktuální politické kampaně českých politických stran,“ dodává manažerka projektu Nela Fišerová.
Na konferenci budou na daná témata přednášet přední čeští a světoví odborníci. Atraktivním bodem programu konference je Duhový den s reklamou, během kterého probíhá promítání nejlepších světových reklam, které byly oceněny například na festivalech Golden Drum v Postoroži nebo Cannes Lions.

autor: Jindřich Benko
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace