Náš tým denně hledá ty nejlepší nabídky!

Náš tým denně hledá ty nejlepší nabídky!
Slovácko Podnikání 26 / 02 / 2012

Ať už jste se se Slevíky doposud setkali nebo ne, jedno se mladým podnikatelům a společníkům slevového portálu SLEVICI.CZ Jiřímu Švirákovi a Romanu Tinkovi musí přiznat. Jsou jasným důkazem toho, že když se spojí touha s odvahou a tvrdou dřinou, úspěch a výsledky se dostaví.

Jiří, kde se vzala myšlenka začít dělat slevový portál?
Tento podnikatelský záměr mě napadl v létě roku 2010 v USA. Viděl jsem tam lístek na americký fotbal se slevou 60 %. Sleva se mi zdála neuvěřitelně vysoká, tak mi to začalo vrtat hlavou. Jakmile jsem si spočítal, že je to výhodný obchod pro všechny 3 strany (zákazníka, prodávajícího i provozovatele portálu), volba byla jasná! Několik týdnů po návratu jsem založil společnost BLUE 88 a projekt Slevíci.cz byl na světě.
Jak se daří jiným slevovým portálům, jsou v našem okolí i další?
Ano, je tady několik „studentských portálů“, které působí ve Zlínském kraji. Nicméně o silných hráčích můžeme hovořit jen v rámci celorepublikového měřítka, především ve velkých městech. Naše ambice se Slevíky jsou jasné, chceme být největší a nejlepší napříč Zlínským krajem.
Jaké byly začátky a jakým stylem fungujete nyní?
Začínali jsme v pár lidech, na kterých stálo vše, od obchodu, administrativy přes finanční záležitosti až po marketing. Dnes je v našem týmu 10 stabilních lidí a máme jasně rozdělené kompetence. A každý den děláme maximum pro to, abychom se jakékoliv regionální konkurenci vzdálili co možná nejvíce.
Nejsou slevové portály jen momentálním výstřelkem, mají vůbec nějakou budoucnost?
Budoucnost je větší, než jsme se původně domnívali i my sami! Lidé budou nakupovat pořád. Skvělá večeře, divadelní představení, wellness víkend nebo výběrové víno - a průměrná sleva na každou tuto službu je 55 %! Komu by se to nelíbilo? V budoucnu se dočkáme prodeje zajímavých a výrazně dražších věcí, nejen služeb a zboží v hodnotách několik set až tisíc korun, jako je tomu nyní. Už vloni jsme prodali 43x slevovou nabídku na all inclusive leteckou dovolenou.
Romane, jak je možné, že nabízíte 50% a větší slevy? Není to pro podnikatele, kteří s Vámi spolupracují, prodělečné?
Naši obchodní partneři rozhodně neprodělávají. Jelikož prezentací akce zasáhneme desetitisíce lidí, má partner postaráno o obrovské zviditelnění. Reklama nestojí partnera jedinou korunu. V podstatě veškeré riziko bereme na sebe. Obchodní partner nemůže prodělat a nemá co ztratit, nabízíme totiž službu minimálně za náklad.
Mnoho lidí si myslí, že jsou služby zprostředkované slevovými portály horší než pro běžné zákazníky…
Jelikož služby provádí lidé, vždy bude nějaké %, které se bude snažit obejít pravidla. Děláme všechno pro to, aby byl náš uživatel spokojený. A to tak, že partnerům připomínáme, ať se k zákazníkovi se Slevíkem chovají stejně jako k tomu bez Slevíka. Jedině tak může být akce úspěšná z dlouhodobé perspektivy a zákazníci se do podniku budou vracet.
V posledních měsících se na trhu objevilo mnoho slevových portálů. Mnoho z nich ale záhy ukončilo činnost. Čím to je?
Každý za tím viděl vidinu jednoduchého zisku. Ovšem realita je zcela někde jinde. Ať je to otázka obchodu, hlídání všech toků financí, technické podpory, zaměstnanců a fungujícího týmu. Jsou to všechno náročné úkoly, které si vyžaduji 100% nasazení ze strany všech zúčastněných. Málokdo na to byl připraven, my ano.
Pro jaké obory podnikání jsou slevové portály vhodné, a pro které naopak ne?
Slevové portály primárně vznikly pro lokální služby. Gastronomie, zdraví a krása, sport... Po pár měsících se nabídka rozšířila i o zboží všeho druhu. Oblečení, bižuterie, doplňky do kuchyně a tak dále. Nabídka je pro všechny více než pestrá. Našimi partnery jsou např. Městské divadlo Zlín, hotel Slunce, restaurace McDonalds, Sushi bar ve Zlíně i kina ve Zlínském kraji.
Pánové, jak se tato oblast bude vyvíjet dál? Máte nějaké vize?
RT: Určitě nechceme usnout na vavřínech, právě naopak. Máme spoustu nápadů a naplánovaných cest, jakým směrem chceme náš portál Slevíci.cz směřovat. Nechte se překvapit. (úsměv)
JŠ: Naší hlavní vizí je kvalitní a stabilní tým zaměstnanců. A potom můžeme naši kreativitu a plány naplno rozjíždět. Začínáme se poohlížet i po vlastních vývojářích. Tipy uvítáme na e-mailu jobs@slevici.cz.
V poslední době se objevilo několik stížností na slevové portály. Na co si má člověk dát pozor, aby nenaletěl?
RT: Člověk by si kvalitu portálu měl určitě ověřit. Ať už u svých známých nebo přímo na stránkách.
JŠ: Zkažený pocit z návštěvy jakéhokoliv podniku se napravuje velmi těžko. Proto doporučuji vybírat si ty podniky, které znáte a „nenarodily“ se před pár týdny. S takovými se spolupráci snažíme maximálně vyhýbat. I když právě tyto podniky dokáží občas mile překvapit.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace