Pryžové kanálové mříže

Pryžové kanálové mříže
Uherské Hradiště Podnikání 17 / 12 / 2013

Vítaná novinka pro obce firmy i silničáře

Staré ojeté pneumatiky přestávají být hrozbou pro životní prostředí. Společnost GELPO s.r.o., která je součástí holdingu REC Group, představila zbrusu novou kolekci výrobků. Jedná se o kanálové poklopy a mříže z recyklovaných pneumatik.    
„Tento druh výrobku jsme vyvinuli na základě poptávky na trhu. Jak známo, kanálové poklopy a mříže se čím dále více stávají předmětem nenechavců, kteří tak ohrožují zdraví a životy chodců i automobilistů. Naše cesta za finálním výrobkem nebyla jednoduchá, najednou jsme stáli před úkolem vyrobit pryžový poklop, který odolá zátěži až 40 tun, musí být odolný mrazům, působení posypové soli, musí tlumit nárazy a mít dlouhou životnost. Dovolím si s jistou dávkou hrdosti konstatovat, že se nám všechny požadované parametry podařilo splnit. Nakonec jsme vyvinuli kanálový poklop, vyztužený ocelovými výztuhami, který splňuje všechny požadavky na dlouhodobé používání. Navíc je naprosto neatraktivní pro zloděje a další nenechavce, říká Jaroslav Gajdůšek, výrobní ředitel společnosti GELPO. 
Mříže a poklopy jsou vyráběny špičkovou technologií
Jak a z čeho takový poklop vlastně vzniká a kde všude je možné tyto výrobky uplatnit?
„Ve stručnosti to lze popsat následovně. Pryžovou drť dostáváme jako naprosto čistý polotovar ze sesterské firmy RPG Recycling. U nás se granulát smíchá s kvalitním polyuretanovým pojivem a poté se pod tlakem a určitou teplotou lisuje. Například u kanálových mříží je součástí ocelová výztuha, kterou směs granulátu a pojiva naprosto dokonale pojme a vytvoří jeden velmi únosný celek. Mříž potom chladne a nakonec projde ještě finální úpravou. Všechny výrobky jsou zátěžově testovány, kanálové mříže většinou na 40 tun tlaku, poklopy na kanály se testují na 25 tun. Na tomto místě musím konstatovat, že pracujeme se špičkovou světovou technologií, díky níž jsou naše výrobky skutečnou jedničkou na trhu, vysvětluje Jaroslav Gajdůšek. 
Cenově konkurují plastovým i litinovým mřížím
Každého samozřejmě zajímá také cena, životnost, garance a záruky, kterou firma poskytuje na své výrobky.
„S klidným svědomím mohu říci, že životnost našich výrobků je dostatečně prověřena praxí. Kanálové mříže a poklopy vyrábíme už déle než 10 let v naší provozovně v Bohuslavicích. Záruka na výrobky je daná zákonem. Spolehlivost je na vysoké úrovni, protože naše pryžové výrobky velmi dobře odolávají extrémním teplotním změnám, solením silnic a hlavně je nikdo nekrade, podotýká obchodní ředitel Karel Kotil. „Co se týče ceny samotné, mohu pouze konstatovat, že pryžové mříže jsou podstatně levnější než plastové a cenově srovnatelné s těmi litinovými. Jejich další předností je fakt, že velmi dobře tlumí nárazy a nedrolí se kolem nich asfaltové spoje.  Vůbec největší plus je ale to, že jsou rozměrově i funkčně zaměnitelné a mohou být tím pádem umístěny jak do litinových, tak do betonových rámů. Nová technologie, která umožňuje lisovat přesné tvary s ostrými hranami, rovněž zvyšuje estetiku a nenarušuje životní prostředí. Naším cílem je stav, kdy se výrobky z granulátu dostanou naplno do povědomí zákazníků, kteří je budou v co největší míře požadovat a používat.
Cílem je proniknout na co nejširší evropský trh
A kdo je tedy onou hlavní cílovou skupinou? „Prodej našich výrobků probíhá přes velkoobchodní firmy, které dodávají naše výrobky městům, technickým službám, správě a údržbě silnic, ředitelství silnic a dálnic a dalším správcům komunikací. Společnost GELPO spolupracuje také s architekty a projektanty, kde se podílí na projektech městských a obecních úřadů. V současné době spolupracujeme i s celou řadou zahraničních firem, o naše výrobky je zájem v Polsku, Rakousku a na Slovensku. Svou působnost chceme dále rozšiřovat, a dostat tak naše výrobky na co největší trh v Evropě, dodává Karel Kotil.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace