Regionální potraviny - návrat k poctivé kvalitě, chuti a vůni

Regionální potraviny - návrat k poctivé kvalitě, chuti a vůni
Podnikání 26 / 06 / 2012

I český spotřebitel se začíná zajímat o to, odkud obsah potravin v jeho nákupním košíku pochází, kde a za jakých podmínek se vyrábí a z jak kvalitních surovin. Ministerstvo zemědělství proto již od roku 2010 podporuje českou regionální produkci značkou Regionální potravina. Má za cíl pomoci malým a středním regionálním výrobcům a zlepšit orientaci spotřebitele při výběru kvalitních domácích potravin.
Zelenomodré logo Regionální potravina na obalech potravin tak spotřebiteli zaručí kvalitu a domácí původ výrobku i surovin, ze kterých byl vyrobený. V čem se potraviny pocházející z domácí regionální produkce liší od těch dovezených? Především mají lepší chuť, aroma i výživové hodnoty. Ty jsou dány čerstvostí – potraviny dovezené ze zahraničí musí strávit dlouhou dobu na cestách v chráněné atmosféře. Díky ní však to nejdůležitější ztrácí.
Výrobky oceněné značkou Regionální potravina splňují ty nejpřísnější evropské i národní požadavky na kvalitu potravin. Domácí producenti jsou více vystaveni tlaku na kvalitu ať už ze strany spotřebitelů, kteří jsou s nimi v bližším kontaktu, tak ze strany kontrolních inspekcí. Značku dostanou každým rokem jen ty nejlepší potraviny ve své kategorii ve 13 krajích České republiky. Musí však kromě kvality prokázat i jedinečnost v porovnání s běžnou produkcí dostupnou na trhu.
V situaci, kdy se do České republiky dováží množství levných potravin s pochybnou kvalitou, je domácí zboží na pultech obchodních řetězců v menšině. Podle průzkumu Ministerstva zemědělství z počátku letošního roku však tři čtvrtiny Čechů věří více českým potravinám. Považují je za zdravotně nezávadné a kvalitní.
Tím, že se zákazník rozhodne pro český regionální výrobek, navíc zvýší zaměstnanost a rozvoj svého regionu. Pomáhá vlastně sám sobě. A nejen to. Stará se i o životní prostředí. Díky krátkým distribučním cestám Regionální potraviny ušetří hektolitry propálené nafty i české silnice.
Kde všude můžete potraviny se značkou Regionální potravina sehnat? Ve vybraných obchodech i obchodních řetězcích, na farmářských trzích nebo přímo u samotných výrobců. Více informací najdete na www.regionalnipotravina.cz.

?
?Ministerstvo zemědělství spouští novou komunikační kampaň na podporu značky Regionální potravina
?

Zvýšit povědomí o značce a oceněných výrobcích mezi spotřebiteli i odbornou veřejností, to jsou hlavní cíle strategie na podporu značky Regionální potravina. Celostátní komunikační kampaň startuje v červnu letošního roku a bude pokračovat i v roce 2013. Ministerstvo zemědělství podpoří letos a příští rok propagaci Regionální potraviny částkou 95 milionů korun.
Logem Regionální potravina se od roku 2010, kdy značka vznikla, pyšní přes 170 výrobků ze 13 regionů České republiky. „Naším cílem je prosadit na trhu potraviny od místních producentů, které mají jasný původ, jsou zárukou dobré kvality a výjimečných chuťových vlastností. Spotřebitel tak dostane jednoznačné vodítko, jak vybírat potraviny, u kterých si může být jist jejich původem a čerstvostí,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.
Zemědělský nebo potravinářský výrobek, který usiluje o udělení značky Regionální potravina, musí být vyroben v příslušném regionu ze surovin dané oblasti, nebo pokud je to z objektivních důvodů nutné, z tuzemských surovin. Soutěžní výrobky hodnotí komise, které tvoří devět členů (zástupci Ministerstva zemědělství, krajského úřadu, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy ČR, Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR). 
„Soutěží se v devíti kategoriích. Projekt je koncipován tak, že v každé kategorii může získat značku Regionální potravina jen jeden výrobek. Nejsilněji bývá tradičně zastoupena kategorie masných výrobků a kategorie pekařských výrobků. K dnešnímu dni už je hotové vyhodnocení v pěti krajích (Olomoucký, Královéhradecký, Pardubický, Jihočeský a Plzeňský) s tím, že dnes hodnotí a vybírají Regionální potraviny v kraji Vysočina. Slavnostní oceňování letošního ročníku začalo tento týden v Plzni a skončí na podzim v Ostravě, kde budou vyhlášeny Regionální potraviny Moravskoslezského kraje,“ uvedl náměstek ministra pro zemědělskou a rybářskou politiku EU Martin Hlaváček.
Kampaní, jejímž hlavním mottem je „To nejlepší z našeho kraje“, chce Ministerstvo zemědělství podpořit malé a střední producenty z regionů. „Zákazník by měl vědět, že nákupem konkrétního produktu může dát najevo podporu svému kraji. Čím více bude nakupovat výrobky ze svého regionu, tím lépe se budou mít jeho obyvatelé,“ řekla ředitelka Odboru komunikace Ministerstva zemědělství Kateřina Böhmová.
Reklamní kampaň na podporu značky Regionální potravina zahrne reklamu, rozhlasové spoty, audiovizuální spoty pro veletrhy či výstavy, speciální 24dílný seriál o krajích a jejich gurmánských specialitách, který bude od září vysílat Česká televize. Zajímavostí bude speciální projekt pojízdných prodejen. O víkendech v letních měsících zamíří do všech 13 krajů s nabídkou oceněných potravin.
Značka Regionální potravina bude podpořena celostátní kampaní, kterou Ministerstvo zemědělství seznamuje spotřebitele s potravinami z jednotlivých krajů České republiky. Jejím smyslem je prosadit na tuzemském trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální produkty. Ministerstvo zemědělství vynaloží v letošním a příštím roce 70 milionů korun na marketingovou a mediální kampaň na podporu Regionální potraviny a zároveň 25 milionů korun na oba roky na organizování soutěže. Od letošního roku je nově administrátorem SZIF. Na projektu Regionální potravina se podílejí Agrární komora ČR a Potravinářská komora ČR.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace