Staroměstská Havaj se promění v přístav Slovácko

Staroměstská Havaj se promění v přístav Slovácko
Foto: vizualizace  /  Do roku 2026 má ve Starém Městě vzniknout nový přístav pro padesát lodí.
Staré Město Podnikání 30 / 01 / 2020

Píše se rok 2026 a na Baťově kanálu právě začíná sezona. V kotvišti nového přístavu Slovácko, který vznikl v místech přezdívaných Havaj, se houpe padesát lodí. Regatě nic nebrání. Takové jsou plány, které našly velkou podporu také v kabinetu premiéra Babiše. Předseda vlády slíbil Baťovu kanálu v nadcházejících deseti letech 1,9 miliardy korun a plány na vznik nového přístavu na pomezí Starého Města a Uherského Hradiště s pracovním názvem Slovácko dostávají rychle jasné kontury. Samozřejmě zatím v podobě strategického materiálu, který pro ministerstvo dopravy vypracovala společnost Sudop Praha. Následovat budou studie a přípravná řízení ke stavbě tak, aby mohla začít v roce 2024.
Předseda vlády byl minulý týden mezi účastníky workshopu, který obecně prospěšná společnost Baťův kanál uspořádala ve svém veselském sídle na téma Ekonomická role Baťova kanálu pro rozvoj regionu. Babiš pak přímo v přístavu ve Veselí nad Moravou zahájil společně se šéfem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů práce na velké proměně tamního kotviště. Pokud jde o přístav ve Veselí, ten do konce srpna 2021 rozšíří počet stání z jedenácti na pětatřicet. Kromě toho vznikne také servisní centrum, kde budou lodě tankovat. Náklady dosáhnou 70 milionů korun a uhradí je stát prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. „Je skvělé, že realizujeme tuto investici. Zlepší to turistický ruch v regionu, naši lidé vyhledávají turistiku doma,“ řekl k tomu Babiš.
Staroměstský přístav Slovácko bude větší, v plánu je kotviště až pro padesát lodí. „Půjde o plnohodnotný veřejný a rekreační přístav. K dispozici bude servisní centrum s možností tankování pohonných hmot, mimo jiné zde vznikne i systém ochrany plavidel v případě zvýšení vodních stavů. Celkově bude přístav podobný těm v Petrově a Veselí nad Moravou,“ sdělil Vojtěch Bártek, ředitel Baťova kanálu. A doplnil, že ministerstvo dopravy si pro přístav už alokovalo částku 135 milionů korun.
Jasné jsou také termíny. Po loňském výběru lokality budou následovat posouzení vlivu na životní prostředí EIA (2020) a změna územního plánu (2021). Po získání všech nezbytných povolení ke stavbě (2022-23) by se už v následujících dvou letech mělo stavět.
Vznik přístavu evropských parametrů je dobrou zprávou pro obě sousední města. Uherské Hradiště sice už dřív navrhovalo lokalitu u Rybáren, ale nakonec padla shoda na staroměstské Havaji (lokalita Trávník). „Místo poblíž chráněného přejezdu bude z obou měst dobře dostupné. Obrovskou výhodou také je, že se jedná o městské pozemky a vše je v souladu s naším územním plánem,“ pochvaluje si Josef Bazala, starosta Starého Města. „My jsme už nachystaní. Takže kdyby to bylo možné, dělníci by se do díla mohli pustit třeba hned,“ dodal Bazala.


banner
autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace