Uherský Brod je již šest let součástí Pivovarů Lobkowicz

Uherský Brod je již šest let součástí Pivovarů Lobkowicz
Uherský Brod Podnikání 26 / 09 / 2013

Letos v červnu uplynulo přesně šest let od chvíle, kdy uherskobrodský pivovar změnil své majitele. Jako svůj úplně první kompletní pivovar jej v roce 2007 odkoupila skupina K Brewery, dnes Pivovary Lobkowicz. Do svých struktur jej společnost začlenila ale až o něco později - v lednu 2009. Od té doby může uherskobrodský pivovar využívat výhod, které s sebou skupina přinesla - podporu v oblasti logistiky, nákupu, distribuce, financí i marketingu.
A komu vlastně Pivovary Lobkowicz patří? Majoritní podíl ve společnosti má Martin Burda - mj. majitel Lázní Luhačovice, Lázní Jáchymov a několika dalších firem. Druhý největší podíl drží Grzegorz Hóta, pocházející z Třince. Minoritní podíly mají také dnešní generální ředitel Pivovarů Lobkowicz a předseda představenstva Pivovaru Uherský Brod Zdeněk Radil a podnikatelka Eva Kropová.
Hlavním mottem skupiny je snaha o zachování a další rozvoj malých a středních pivovarů s důrazem na jejich regionální působnost. „Nechceme jít ve stopách některých velkých pivovarnických společností, které kvůli vyšší efektivitě některé značky vyrábí ve více pivovarech, případně výrobu určité značky z domácího pivovaru úplně přesunuly a tento pivovar posléze zavřely, anebo sice pivo vyrábějí stále ve stejném pivovaru, ale zároveň zavedly tzv. moderní technologie a urychlují výrobu piva, takže všechna piva takto vyrobená chutnají v podstatě stejně. Náš přístup je jiný,“ uvedl Zdeněk Radil.

Pivovar je také distribučním centrem
Zapojení pivovaru v Uherském Brodě pod křídla Pivovarů Lobkowicz umožnilo rozšíření distribuce uherskobrodských piv také do jiných regionů Čech a Moravy, zejména na Ostravsko a Olomoucko, ale také do Prahy, kde je mezi pivovary dlouhodobě nejsilnější konkurence. „Více než tři čtvrtiny produkce z Uherského Brodu se ale vypije kolem komína, tedy v okruhu 20 kilometrů kolem pivovaru,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Tibor Nechala.
Na druhou stranu ale mohou díky propojení s dalšími šesti regionálními pivovary skupiny milovníci zlatavého moku ochutnat i tady u nás ve Zlínském kraji také jiné značky piva. To si pivaři pochvalují, a proto tato skutečnost pomáhá také obchodnímu oddělení pivovaru. „V poslední době silně roste poptávka po zajímavých pivech uvařených v menších regionálních pivovarech. My máme velkou výhodu, že kromě našeho uherskobrodského piva, které prodáváme především, můžeme hostinským nabídnout také další značky, protože jinak by odebírali pivo i od konkurence. Je to výhoda také pro naše zákazníky, kteří takto jednají jen s obchodním zástupcem, což je snazší než se domlouvat se dvěma či třemi partnery,“ vysvětlil Nechala, proč Pivovar Uherský Brod prodává kromě vlastních piv také piva vyrobená v dalších pivovarech skupiny.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace