Úspěch skupiny AUTO UH stojí na inovacích a kvalitní péči o zákazníky, říká Pavel Buráň

Úspěch skupiny AUTO UH stojí na inovacích a kvalitní péči o zákazníky, říká Pavel Buráň
Foto: archiv   /  Pavel Buráň, majitel AUTO UH
Uherské Hradiště Podnikání 04 / 11 / 2024

Skupina AUTO UH, vedená Pavlem Buráněm, se v posledních letech vypracovala mezi největší prodejce osobních a užitkových automobilů na Moravě. S více než čtyřmi tisíci prodanými vozy ročně potvrzuje svůj status lídra na trhu. Jejich úspěch nespočívá pouze v počtu prodaných automobilů, ale také v komplexním přístupu k zákazníkům, investicích do moderních technologií a trvalém důrazu na udržitelnost. Pavel Buráň, zakladatel a majitel skupiny, nám poskytl náhled na strategii, která stojí za úspěchem AUTO UH, a na plány do budoucna.

Jak byste představil AUTO UH někomu, kdo o vaší firmě nikdy neslyšel?

AUTO UH je dnes jedním z větších prodejců a opravců osobních a užitkových vozů na Moravě. Nemůžu zapomenout také na náš nově převzatý servis nákladních automobilů MAN.

Naše úspěchy stojí na pevných základech v podobě dlouholetých zkušeností společností, jež jsme koupili, navazujeme na odkaz bývalých majitelů a ten se snažíme rozvíjet. Všichni tito bývalí majitelé byli se svou značkou spojeni a budovali své podniky léta.

My je z různých důvodů převzali, snažíme se navázat na odkaz těchto lidí, jako byl pan Auda, pan Závodský, pan Horký, rodina Schovánkových a Adamovských, rodina Kurkových a Svobodových, pan Hlavica nebo rodina Bezouškových. Doufám, že jsem na nikoho nezapomněl.

Skupina dnes nejen že zastupuje řadu nejoblíbenějších světových značek v oblasti prodeje a servisu, ale snažíme se nabízet komplexní služby, jako jsou například STK, asistenční služby, mycí centrum, autobazary a mnohé další.

Chceme se o naše zákazníky postarat doslova od A až po Z.

A prodejem vozu to pro nás všechno teprve začíná. Důležitou pozornost věnujeme zákaznickému servisu, to je pro nás velmi důležitá oblast, tady se láme spokojenost zákazníka, tady se rozhoduje o tom, zda nám dá opět důvěru a přijde si k nám vybrat opět svůj další vůz, nebo nás třeba jen doporučí.

Když je zákazník spokojený, máme velkou šanci, že to tak bude, to je náš cíl.

Začínali jsme jako menší lokální prodejce v roce 2014, díky tvrdé práci, velké dávce štěstí, jasné vizi, a hlavně týmu kvalitních lidí v našich pobočkách jsme vyrostli v moravského lídra.

 

Jaké značky aut dnes ve vaší nabídce dominují a proč jste se rozhodli právě pro ně?

Máme v nabídce několik klíčových značek. Jde o ty nejžádanější, a to u nás i celosvětově. Nechci teď všechny vyjmenovat, určitě bych na nějakou značku zapomněl, ale dá se říct, že z první desítky nejprodávanějších značek máme v naší nabídce valnou většinu, a jsme za to rádi. Kromě aut nabízíme i motorky a čtyřkolky, o které je také zájem. Víte, naším cílem není mít všechny značky, my chceme mít ty nejprodávanější, abychom je mohli nabízet našim zákazníkům. Důležitým kritériem je také to, abychom mohli nabídnout našim zákazníkům i zboží v různých segmentech, tedy osobní, a hlavně užitková auta stejně jako ty zmiňované motorky nebo třeba čtyřkolky.

 

Jak vypadaly začátky AUTO UH a co vám pomohlo se prosadit na trhu?

Skupinu AUTO UH jsem začal budovat od roku 2014. Mým snem bylo vybudovat společnost, která by něco ve svém oboru znamenala. Proto jsem postupně kupoval fungující společnosti a ty dále rozvíjel. Štěstí zde sehrálo významnou roli.

 

Jakou roli hrají v AUTO UH lidské zdroje a zaměstnanci?

Významnou, dá se říct tu nejdůležitější. Bez týmu lidí ve společnostech AUTO UH bychom nic nedokázali, v drtivé většině jde o srdcaře, kteří jsou s tou svou značkou spojeni takovým způsobem, že si kolikrát konkurují i v naší skupině AUTO UH, jen aby zákazníka udrželi právě u té své značky.

Zaměstnanci a kolegové jsou to nejdůležitější v každém oboru. Ve firmách, jejichž akvizice jsme provedli, zůstala velká většina původních zaměstnanců, za což jsem moc rád. Většinou se do týmu přidali i místní lidé, kteří prodávali nebo servisovali auta v regionu celý život a jsou to velcí profesionálové, kteří si sami o sobě vybudovali v regionu jméno a zákazníci za nimi chodí roky. Seznam těchto lidí by byl dlouhý a nemyslím tím jen prodejce. Rád vidím ve firmě i učně, kteří u nás často po vyučení zůstávají. Lidé jsou to nejcennější a nejdůležitější v každém oboru.

 

Jak vidíte budoucnost automobilového průmyslu v Česku a jaké výzvy před vámi stojí?

Budoucnost automobilového průmyslu vidí každá značka různě. Nám prodejcům nezbývá, než vývoj sledovat a přizpůsobovat se. Netroufám si na nějaké odhady, co a jak bude, to samo o sobě by bylo na samostatný článek.  Auta se budou prodávat stále a stejně tak servisovat. My musíme pečlivě sledovat vývoj, přizpůsobovat se aktuálním trendům, věnovat se přáním našich zákazníků a snažit se jim život usnadnit, alespoň pokud jde o oblast jejich mobility.

 

Jaká je vaše strategie pro udržení vedoucí pozice na moravském trhu?

Vedoucí pozice vyplývá z toho, že máme velkou dealerskou síť. Budeme se snažit postavení na trhu udržet a ideálně rozšířit. Klíčoví jsou pro nás spokojení zákazníci, kteří budou obslouženi spokojeným zaměstnancem skupiny AUTO UH. V tom vidím hlavní poselství a cestu k udržení této pozice.

 

Jakým způsobem přispíváte k rozvoji regionu a jaký je váš vztah k Moravě?

Podporujeme různé organizace a akce v městech, kde působíme. Podpořili jsme například výstavbu muzea v obci Modrá, dlouhodobě podporujeme 1.FC Slovácko, dětský domov v Uherském Ostrohu, Uherskohradišťskou nemocnici a různé benefiční koncerty a charitativní projekty. Spolupracujeme s Korunkou Luhačovice a podílíme se na kulturním dění v regionu. Skupina sama pořádá akce pro veřejnost. V minulém roce se uskutečnil již druhý ročník AUTO UH Festu, který se letos z důvodu povodňové situace přesunul na 17. května roku 2025. Těšit se návštěvníci mohou na celodenní program, kde bude účinkovat Xindl X nebo cimbálová muzika Harafica. Dopoledne se mohou hlavně děti těšit na bohatý program, bude účinkovat například teta Květa nebo známý komik Upír Krejčí. Veřejnost bude informována s předstihem. Tímto všechny srdečně na akci zvu.

 

Jaké inovace plánujete v oblasti servisu a péče o zákazníky v nadcházejících letech?

Tohle je nejdůležitější část našeho byznysu. Neustále se snažíme zvětšovat kapacitu našich servisů, karosáren a lakoven. Nakupujeme do těch provozů nejnovější techniku a věřte, že v dnešní době, kdy jsou auta neuvěřitelně složitá, to není vůbec jednoduchá a levná záležitost. Ale je to trend, kterému nejde uniknout, a kdo šetří, neuspěje v konkurenčním prostředí.

 

Jaké jsou vaše plány na expanzi a rozvoj společnosti v budoucnu?

V současné době se soustředíme na upevnění pozice na trhu a na zvyšování kvality našich služeb. Sledujeme i příležitosti k dalšímu růstu, ať už v oblasti nových technologií, nebo geografického rozšíření. Naše dlouhodobá vize je stát se ještě stabilnějším hráčem, a to možná nejen v oblasti moravského trhu. Komentovat ale konkrétní plány nebo nové akvizice nelze, jednání vedeme na různých frontách a věříme, že s výsledky budou naši klienti spokojeni. Uděláme pro to maximum.

 

Tagy článku

TOPlist