Už i nejkrásnější vína jsou od Zlomka a Vávry
Foto: sal
Vinařství z Boršic u Blatnice uspělo v prestižní designové soutěži
Nejen šampioni mnoha výstav, ale teď i nejkrásnější vína vznikají v Boršicích u Blatnice. Tamní vinařství Zlomek&Vávra totiž minulý týden uspělo v prestižní anketě TOP 77, ze které si kromě vlastní nominace mezi sedmdesát sedm nejlepších vín v České republice odneslo také prvenství v kategorii Top design vína ČR. Odbornou porotu sestavenou ze semeliérů a lidí pracujících v gastronomii okouzlila nová tvář etiket, kterými se boršické vinařství představilo na kolekci vín ročníku 2009.
Působivé, typograficky minimalistické řešení etiket je podpořeno vhodným výběrem písma na černém podkladu a umístěním na tmavé láhvi. Tento koncept grafiky vytváří jednoduchý, ale dobře fungující celek, uvedl ředitel soutěže Dan Mádr na adresu Rulandského šedého, výběru z bobulí ročníku 2009.
Úspěch v konkurenci 154 vinařství pochopitelně potěšil spolumajitele vinařství Libora Zlomka. Nečekali jsme, že uspějeme také v této kategorii, nicméně nás uznání odborné poroty velmi potěšilo, uvedl Zlomek. Etiketa našich vín je postavena na značce vinařství Víno Zlomek&Vávra. Nechci říct, že je odrůda druhořadá, protože zákazník se přirozeně zajímá o odrůdu vína, ale to první, co chce, je mít jasnou a viditelnou informaci, že jde o víno z našeho vinařství. A teprve pak si vybírá například oblíbenou odrůdu. Je to postaveno na symbióze značky a kvality. Zákazník, je zvyklí na to, že z našeho vinařství má vždy kvalitní víno, a i když ochutnal třeba jinou odrůdu, identifikace značkou vinařství mu pomáhá v orientaci, vysvětluje Libor Zlomek moderní odlišnost koncepce etiket.
Oceněná etiketa nemá dlouhou historii. První ročník jsme se snažili být umělci sami. Vytvářeli jsme etiketu z vlastních dojmů a představ, čím se chceme prezentovat. V průběhu roku jsme však zjistili, že bude lepší, když budeme dělat to, co umíme, to je výroba vína, a marketing a propagaci necháme na těch, kteří umí zase dělat tuto práci, vzpomíná vinař Zlomek.
Vinařství se proto obrátilo na Radka Frýzu, který se chopil grafického zpracování etikety. A požadavek zněl jednoznačně. Vytvořit takovou etiketu, která bude korespondovat s mladým a hodně ambiciózním vinařstvím, které vyrábí víno v prostorech, které nejsou založeny na nijak dlouholeté historii. Chtěli jsme pojmout marketing moderně, líbivě, technicky a bez nadměrných folklorních náležitostí. K folkloru mám sice vřelý vztah, neboť mimo jiné víno často prezentujeme v krojích, ale etiketa by měla spíše charakterizovat vlastní vinařství a jeho produkci, dodal Libor Zlomek s tím, že tato etiketa měla být také hodně nadčasová.
Vinařství Zlomek&Vávra prožívá i letos úspěšný podzim. Poté, co opět zabodoval v prestižní výstavě Šampion šampionů 2010 konané v rámci Slováckých slavností vína a otevřených památek si odvezla první dvě místě v kategorii bílých vín a také vítězství v kategorii červených vín z již 11. ročníku Svatováclavského salonu vín pořádaného v rezidenci primátora hlavního města Praha. Nejen veleúspěšné Rulandské bílé, výběr z hroznů, 2009, ale také celou kolekci kvalitní a krásných vín z Boršic u Blatnice teď můžete nově ochutnat také v exkluzivní vinotéce na Pasáži Slunce v Uherském Hradišti na Masarykově náměstí.