V jednoduchosti je krása, ale lidé se bojí být originální

V jednoduchosti je krása, ale lidé se bojí být originální
Foto: sal
Popovice Podnikání 07 / 08 / 2015

Floristka Anna Dostálková nezavrhuje ani květiny ze supermarketů

Najít v centru Uherského Hradiště prostor vhodný pro podnikání byl pro Annu Dostálkovou z Popovic, která podniká v oboru floristiky, téměř neřešitelný problém. „Ráda bych zákazníkům nabídla víc než jen čerstvé květiny. To nabízejí klasická květinářství. Floristika je i o tom, že si zákazník třeba přinese špalek a řekne, že ho chce pěkně naaranžovat květinami. Je to o tom, nabídnout zákazníkovi širokou nabídku takových služeb, které na trhu chybí. V Česku a ještě v Polsku je pořád trend mít když ne všechno, tak alespoň většinu, umělé. Stačí přejet hranice do Rakouska a v každém květinářství máte nádherné vazby z čerstvých květin. U nás si lidé myslí, že když není kytice přeplácaná a přezdobená, tak se asi nebude líbit,“ říká Anna Dostálková o tom, co se jí nelíbí na současné nabídce v oblasti aranžování květin.
A právě v době, kdy hledala pro svůj podnikatelský záměr vhodné prostory, dozvěděla se o nabídce Slovácké tržnice v areálu bývalých kasáren v Uherském Hradišti. „Podle mě je to velmi zajímavý projekt, který lidem nabídne velmi širokou nabídku služeb. Třeba já bych zákazníkům chtěla kromě květin nabídnout i ručně malované věci,“ říká Dostálková, podle které projekt Slovácké tržnice musí zaujmout širokou škálu drobných podnikatelů, protože nabízí pronájem prodejních prostor za velmi zajímavé ceny a jenom pár minut pěšky od centra města. „Něco podobného jsem viděla v Krakově, kde se k prodeji nabízí téměř všechno, od lidových výrobků až třeba po květiny. Takovou představu mám i o tržnici v Uherském Hradišti,“ dodává.
Anna Dostálková se floristice a navrhování zahrad věnuje už více jak dvacet let. Zatímco během mateřské dovolené se svému koníčku věnovala okrajově, poté, co odrostly děti, se všemu opět věnuje naplno. „Neustále jezdím na různé semináře, pořád se snažím zdokonalovat tak, abych se držela světových trendů. Podnikání mě baví a hlavně chci podnikat, protože si myslím, že se sama dokážu uživit. Zatím jsem limitována výrobními prostory.“
V současné době se věnuje vazbě jak ze živých, tak i umělých květin. „V jednoduchosti je krása a to stále platí. Kytka má vypadat jako kytka. A to platí i o sušených kyticích. Snažím se všechno dělat sama, i korpusy na okrasné věnečky, a to z jednoho důvodu. Všude kolem je spousta přírodního materiálu. Stačí se jenom kolem sebe dobře dívat. Dá se využít téměř cokoliv. Průměrně výroba jedné květinové vazby zabere kolem půl hodiny, ale jsou i takové, na kterých strávíte i několik hodin,“ vypráví s úsměvem Anna Dostálková, pro kterou není žádná výzva od zákazníků problém. „Fantazii se meze nekladou. Mohla bych se inspirovat v knížkách, časopisech, nebo na webu, ale já se spíš snažím být originální a ne něco kopírovat,“ doplňuje.
Jak sama říká, něco jiného je sledovat trendy, ale kolikrát je to podobné jako s oblečením. Taky se neustále opakují stejné motivy a barvy. „Třeba na jaro měla letět vínová či bordó barva, ale nakonec se to vůbec neuchytilo. V létě by měly být barvy od růžové až po modrou, ale to se nedá nikdy přesně určit. Záleží i na náladě a na vkusu. Třeba v Praze se snaží dělat vše jednoduše, ale tady u nás chtějí lidé do kytic nacpat úplně všechno. Nevím proč, ale tady u nás se lidé bojí být originální,“ pokrčí rameny zkušená floristka, podle které se dnes dají kvalitní květiny koupit i v supermarketech. „Většinou květiny veze do republiky stejný kamion, část jde do prodejen a část do velkých obchodů. Ovšem tam zase nemáte takový výběr. Záleží jenom, co od květiny očekáváte a jestli vám stačí obyčejná kytka,“ uzavírá Anna Dostálková.

autor: Radek Salaquarda

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace