VOMA Uherský Brod slaví dvacáté výročí založení společnosti

VOMA Uherský Brod slaví dvacáté výročí založení společnosti
Uherský Brod Podnikání 12 / 10 / 2012

Podíváme-li se na úspěšné potravinářské firmy v České republice, je na první pohled vidět, že mají hodně společného. V první řadě je to dlouhodobé působení na českém trhu a trvající zájem zákazníků o jejich výrobky. K takovým firmám bezesporu patří i VOMA, s. r. o., Uherský Brod. Na naše otázky odpovídá majitel Miroslav Mahdalík.

Jaká je historie vaší firmy?
S určitou nadsázkou lze říci, že historie společnosti VOMA sahá až do r. 1929, kdy můj otec Bohumil Mahdalík získal živnostenský list a následně v r. 1932 založil v Bystřici pod Lopeníkem rodinné řeznictví a uzenářství. Společnost VOMA byla založena v r. 1992 jako malá obchodně-provozní firma. Postupně dochází k první radikální přestavbě provozovny bourárny masa a prodejny v Moravské ulici v Uherském Brodě, k vybavení novými technologiemi a k získání prvních certifikátů kvality. O opravdové expanzi lze ovšem hovořit až po r. 2004, kdy byl postaven nový závod uzenářské výroby Na Močidlech v Uherském Brodě vybavený špičkovými technologiemi a další novou prodejnou. V té době již společnost zaměstnává 40 pracovníků, disponuje vlastními dopravními chladírenskými prostředky, má vybudovanou trvalou síť svých dodavatelů a odběratelů. Výrobky vycházejí z regionální tradice, mají regionální názvy a tak se pomalu vytváří celková image firmy.

Jaká je strategie firmy?
Každá správná strategie musí být tajná, aby mohla čelit konkurenci. Ale vážně. Naše strategie je vcelku jednoduchá a je založena na několika principech.
1.    Solidnost. Naším záměrem nikdy nebylo rychlé zbohatnutí. Potřebovali jsme 16 let k tomu, abychom vybudovali stabilizovaný střední podnik. Vždycky jsme plnili své závazky vůči obchodním partnerům, nemáme dluhy ani nesplacené pohledávky.
2.    Vysoká technická a technologická úroveň. I za cenu minimálních zisků investujeme do moderních technologií, provádíme rekonstrukce, investujeme do vzdělávání pracovníků. Podnikové prodejny v Uherském Brodě, Uherském Hradišti a Bojkovicích jsou buď nové nebo nedávno prošly kompletní přestavbou. Za to jsme i získali ocenění Nejlepší potravinářský obchod r. 2008.
3.    Kvalita výrobků. Je jasné, že bez kvalitních surovin nemůžeme čekat kvalitní výrobek. Kvalitní maso nakupujeme od českých, slovenských, rakouských a dánských dodavatelů. Celý technologický proces máme plně pod kontrolou vč. prodeje části naší produkce v podnikových prodejnách, kde okamžitě reagujeme na zájem veřejnosti. Dále zásobujeme 210 smluvních prodejen na Moravě.
4.    Spokojenost zákazníků - to je alfa a omega našeho podnikání. A zase jde o jednoduchý princip. Zákazník vyžaduje kvalitní výrobky v dostatečném sortimentu za rozumné ceny, které nakupuje v příjemném a přátelském prostředí. 
5.    Spokojenost zaměstnanců. Na výběru dobrých pracovníků závisí z velké části chod firmy. A spokojenost musí být oboustranná. Úkolem vedení firmy je zajistit moderní pracovní prostředí, odpovídající výdělky (motivace na tržbu a výkony) a seriozní přístup k zaměstnancům, vč. ocenění jejich iniciativy.
6.    Dobrá spolupráce s regionálními subjekty. VOMA je střední podnik s regionální působností a z toho plynou i pevné vazby na regionální subjekty. Uvědomujeme si, že svým způsobem reprezentujeme náš region, a proto se snažíme podporovat i jeho rozvojovou politiku.

VOMA je úspěšná střední potravinářská firma zaměřená na regionální trh. Čím jste dosáhli takové obliby?
Zaměřujeme se na produkty vycházející z tradičních receptur, opírající se o dlouhodobou tradici v oboru. Řada výrobků nese názvy přímo spojené s regionem, např. Bystřická klobása, Brodská sekaná, Mahdalíkovy párečky, Lopenická slanina, šunka VOMA, salám Amos apod. Orientujeme se na ekologické procesy výroby bez používání chemie a dalších nezdravých přísad. Upřednostňujeme přírodní koření, česnek, majoránku, čímž výrobky získávají mimořádnou chuť.

Už jste se zmínil o tom, že VOMA se nebrání srovnávání svých výrobků s ostatními výrobci. Jakých výsledků jste v tomto směru dosáhli?
Účast v soutěžích, přihlašování výrobků do regionálních i celostátních hodnocení vyžaduje pro menší podnik určitou zátěž, časovou, organizační i finanční. Přesto to vidím jako vysoce přínosnou činnost, která se ve svém důsledku mnohonásobně vyplatí. Dnes jsme držiteli ceny KLASA pro 15 výrobků. Dále jsme získali cenu Zlatý klas a ocenění Perla Zlínska pro 5 výrobků. Naši konkurenceschopnost jsme si ověřili na mezinárodním potravinářském veletrhu SIAL v Paříži, v Drážďanech, Wroclavi i na brněnské Salimě.

Co byste ještě řekl na závěr?
Na trhu vedle velkých masokombinátů mají své nezastupitelné místo i menší výrobci, kteří dokáží konkurovat něčím specifickým. Může to být sortiment a kvalita výrobků, služby, úzké vazby na region, kde zvyšují zaměstnanost obyvatel, apod. Stále platí nezastupitelný význam malých a středních podniků v době krize i po ní.
Děkuji vám za možnost prezentace a jen připomínám, že více informací je možno nalézt na naší webové stránce www.vomaub.cz.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace