VOMA v Paříži

VOMA v Paříži
Uherský Brod Podnikání 05 / 11 / 2010

Ve dnech 17. - 21. října 2010 se konal v hlavním městě Francie Paříži mezinárodní potravinářský veletrh SIAL. Tradiční veletrh patří mezi největší světové akce, kde nejen evropští producenti potravinářských výrobků a technologií vystavují své výrobky a dojednávají spolupráci. Uherskobrodská firma VOMA se díky podpoře Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) tohoto veletrhu zúčastnila, a tak mohla porovnávat své uzenářské a masné výrobky s renomovanými, většinou západoevropskými firmami. Není náhodou, že SZIF nabídl účast na SIALu právě společnosti VOMA, je to důsledek toho, že VOMA je držitelem ocenění 12 svých výrobků značkou kvality KLASA. Několik těchto výrobků, jako např. Božkovu klobásu, Lopenickou slaninu, Moravské uzené, jsme přímo vystavovali a nabízeli k ochutnání. Bylo velmi potěšující, že odborníci, kteří navštívili náš stánek, vyjadřovali uznání nad kvalitou a chutí našich výrobků i v tak velké konkurenci, která na veletrhu byla. Určitou nevýhodou bylo, že jsme nebyli připraveni na konkrétní zájem dodávat naše výrobky na západoevropské trhy.
VOMA, jakožto více méně regionální firma, celou svoji produkci vyprodá v rámci Zlínského kraje, resp. Moravy, a zatím nemá výrobní kapacity na expanzi. I přes tuto nevýhodu bylo velmi přínosné seznámit se s tím, jaké výrobky jsou na trhu ve vyspělých západoevropských zemích, jaké se ve světě používají suroviny a přísady, na jakých technologiích probíhá výroba a jak je organizován obchod. Závěr z toho lze shrnout do několika bodů. Suroviny jsou velmi podobné, určité rozdíly jsou v regionální specifičnosti a sortimentu, ale výrazné rozdíly jsou v balení výrobků a propagaci. Světoví výrobci se více než my zaměřují na vnější stránku prodeje, balení je nápadnější, doplněné propagačními materiály. Ale co do kvality jsou výrobky VOMA naprosto srovnatelné. Celkové hodnocení účasti VOMY na SIALu je velmi pozitivní. I účast na SIALu ukázala, že i střední česká firma musí být srovnatelná s firmami ze západní Evropy a Ameriky, pokud chce uspět v konkurenci. A právě účast na takovýchto akcích umožní dostatek poznatků, kam firmu směrovat, co zlepšovat, aby bylo dosaženo maximální spokojenosti zákazníků. A to je cílem snažení VOMY, o čemž se zákazníci mohou přesvědčit v podnikových prodejnách VOMA v Uherském Hradišti, Uherském Brodě a v Bojkovicích, resp. v ostatních smluvních prodejnách na Moravě.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace