Ocenění převzalo 13 výrobců

Ocenění převzalo 13 výrobců
Foto: pri
Uherské Hradiště Společnost 13 / 11 / 2011

Kraslice malové fixem. Tak to tedy ne!

O víkendu vyvrcholil druhý ročník přehlídky Slovácko v tradici. Ve dvou dnech návštěvníci mohli na vlastní oči vidět, ti odvážnější si i na vlastní ruce osahat, jak vznikají typické výrobky, kterými se náš region může pochlubit. V sále uherskohradišťské Reduty prezentovalo 32 držitelů ocenění Tradiční výrobek Slovácka svůj řemeslný um. Součástí programu byla i prezentace folkloru.
Myšlenka vznikla v roce 2008 k podpoře řemeslných výrobců a původně měla na pult uvést pouze dva tři výrobce. Veřejnosti i Slováckému muzeu se ovšem zalíbila, a tak se vše rozšířilo do této podoby, představila akci Renáta Polišenská, manažerka projektu. O známku může zažádat kdokoliv, kdo má střízlivý pohled na svou rukodělnou práci. Aby byl zachován punc kvality, výrobky, které tam nemají co dělat, jsou odbornou komisí vyloučeny, zdůraznila Polišenská.
Z rukou starosty města Květoslava Tichavského, Renáty Polišenské a zástupkyně Nadace Děti-kultura-sport Gabriely Jelínkové letos převzalo certifikát třináct výrobců. Žádostí přibývá. Možná to vypadá, že nabíráme výrobce davově, letos jich je třináct, ale vše je pod kontrolou. V zářijovém kole komise ze 17 žádostí přijala pouze sedm. Byla tam kuriozita, kraslice malované fixem, což opravdu nesplnilo žádné z požadovaných kritérií. Dalším bodem je povinnost platnost certifikátu po dvou letech obnovit, zdůrazňuje Polišenská hlavní podmínky, která jsou nutné k získání ocenění. Výrobky prostě musí zachovávat autentičnost výrobních postupů, vzorů a materiálů, doplňuje.
Letošním rokem byla otevřena i kategorie gastronomie. Certifikát získali i výrobci s gastronomickými specialitami, jako jsou koláčky, medovina a medy. Vyloučili jsme pouze alkoholické nápoje, víno a slivovici, prozradila Polišenská letošní novinku.
Výrobci vyjadřovali spokojenost a sami přiznávali, že známka v podobě kolečka na výrobku jim až zdvojnásobí množství prodaného zboží. Značka dělá při prodeji punc kvality. Současně poskytovaný servis v podobě propagace, vizitek, letáků, katalogů pro všechny výrobce je po všech stranách hrazen z projektových prostředků, které nemalou částkou podporuje Nadace Děti-kultura-sport. Doufám, že tomu tak bude i nadále, protože jinak by se projekt musel výrazně pozměnit, uzavírá Polišenská.

Galerie

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace