Studentská praxe oživila výuku

Studentská praxe oživila výuku
Foto: pri
Uherské Hradiště Společnost 23 / 12 / 2013

Spolupráce na projektu Eduschool - projekt moderního vzdělávání je u konce. Studenti čtvrtého ročníku oboru Multimédia z uherskohradišťské UMPRUM v prostorách Eduschool consultant, o. s., v Uherském Hradišti převzali certifikáty o účasti. Čtveřice nejúspěšnějších převzala 64GB USB klíče. Zástupkyně školy Nike Silná pro školní obor obdržela přenosný harddisk. Aby praxe co nejvíce odpovídala reálné podobě běžného života, čtrnáct studentů muselo překonat nejeden imaginární vrtoch zadavatele. V projektu šlo o spojení reálného světa obchodu a požadavků ze strany zákazníka směrem ke skupině studentů, představil cíl projektu Michal Hanák za zadavatele Eduschool consultant, o. s. Nejprve bylo studentům předneseno zadání. S vyučujícími jsme zkoumali, jakým způsobem komunikují se zákazníkem, jakým způsobem zjišťují informace, vlastně to, co budou zažívat dnes a denně. Vytvářel jsem záměrně různé překážky, které mohou nastat při vzniku takové práce, dodal Hanák a slovo předal Nike Silné: Nebyla to pouze soutěž nebo studentská práce. Zadavatel to totiž dotáhne do závěrečné fáze a navržené tři webové stránky a jejich loga budou za čas plně fungující. Studenty odhlasovaná spolupráce na projektu měla své porodní bolesti. Studenti dostali možnost pracovat na osobním portfoliu pro vysokou školu nebo dělat praxi. Určitě to pro ně byla daleko větší konfrontace, než čekali. Se vším se neztotožňovali, protože museli plnit požadavky, představy zákazníka, které se nemusely slučovat s jejich kreativní povahou, prozradila Silná a vystihla různorodost studentského přístupu. Někdo se snažil splnit požadavky od zákazníka důsledně, jiní zvolili svoji představu se snahou přesvědčit zákazníka. Někteří laborovali. Ve stanovách projektu v bodě Vyhodnocení bylo napsáno: K vyhodnocení se bude přistupovat dle mnoha kritérií, kde hlavním kritériem je užitečnost a síla zpracování. Nebude zde vnikat kouzlo přednesu či prodejních dovedností. Vyhodnoceni a zhodnoceni budou všichni studenti, aby získali zpětnou vazbu ke své činnosti v projektu. V polovině hodnocení, cca po 5 hodinách, jsme jako porota přišli na to, že každý z nás má nějaký svůj ideál a daleko bychom se nedostali. Zvolili jsme bodový systém jako při koštech vín. I tak byly rozdíly minimální. Vítězové měli navíc o něco lepší jiskru, která nakonec rozhodla, zhodnotil Hanák závěrem a poznamenal, že všichni se stali vítězi, protože se do projektu ochotně zapojili.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace