V soutěži mechaniků bodoval Večeřa
Foto: Lukáš Stodůlka
Členové motorkářského klubu v Ořechově opět po roce postavili trať pro vyznavače motorového benzinu, který pohání dnes již legendární dvoustopá vozidla. Do druhého ročníku Olevanec cupu, který je zapsaný do série závodů Slovácký Fechtl CUP, se přihlásilo ve dvou kategoriích celkem 42 jezdců.
Nová registrace si vyžádala úpravu propozice trati. Loni byl terén složitější. Z louky se projíždělo těžkou pasáží do lesa, kde se jela minimálně polovina trasy závodu. Letos byla přesunuta na otevřenou plochu, aby bylo na celý závod nejen dobře vidět, ale hlavně aby splňovala podmínky, ke kterým jsme se zavázali při registraci do Fechtl CUPu, sdělil Lukáš Stodůlka, mluvčí a jeden z pořadatelů, a přidal ještě jeden neméně podstatný fakt. Je to také kvůli bezpečnosti.
Na třísetmetrové trati museli závodníci zvládnout sérii zatáček, šikanu. Postaven byl i skokanský můstek. O poháry a body se bojovalo ve dvou kategoriích - Klasik a Speciál. Povolený je pouze motor z pionýra nebo mustanga, jinak klasik se jel na sedm kol s minimem designových úprav motorky. Speciály jely deset kol a zde již byly povoleny úpravy sportovního charakteru, popsal Stodůlka rozdíly kategorií.
Vítězství v první kategorii vybojoval Jiří Vágner, druhou vyhrál Tomáš Prášek. Od pořadatelů obdrželi poháry, šampus a motoristické upomínkové předměty.
Nebyly žádné problémy ani velký úraz, takže jsme spokojeni jak s účastí, tak s kvalitou závodu, zhodnotil po závodě Stodůlka. Čas byl i na srandu, naťukl chvíle, kdy se mohli závodníci i návštěvníci pobavit. Proběhla soutěž mechaniků, která spočívala v dovednosti rozebrání válce, sesunutí z motoru a opětovném zprovoznění motorky. Nejrychlejším byl Michal Večeřa z Buchlovic, popsal Stodůlka. Kdo sháněl nějaký ten díl na svého miláčka, tomu vypomohla také malá motoburza náhradních dílů.
kategorie Klasik:
1. Jiří Vágner
2. Lukáš Krušina
3. Radek Kabát
kategorie Speciál:
1. Tomáš Prášek
2. Jakub Kmošťák
3. Miroslav Ňorek