Ve znamení výstav
Foto: pri / Slavnostní zahájení výstavy fotografií Clarice Marik Snoukhous
Pravidelně a neodmyslitelně ke kunovickým hodům patří výstava. Letos byly slavnostně zahájeny hned tři. V předvečer sobotního veselí na radnici bývalý obchodní atašé v USA Jan Mazuch představil vernisáž fotografií Čechoameričanky Clarice Marik Snoukhous, žijící v městečku West, s názvem Očima Američanky. Kromě fotografií z cest po celém světě Clarice zachytila i následky katastrofy, která v dubnu 2013 postihla West.
Paní Clarice strávila většinu života v podnikatelské rodině, která jí umožnila navštívit tyto kontinenty a státy světa a pořídit tyto fotografie. Aktivní byla i v době totality, kterou využívala k cestování vlakem směrem na východ, vypíchl Mazuch k nepřítomné autorce po přiblížení jejího života.
Malováno srdcem III stálo na poutači před vstupem do přednáškového sálu na Panském dvoře. S touto myšlenkou malovali obrazy klienti kunovického DZP Na Bělince. Na prodejní výstavu obrazy poskytlo 9 našich klientů, kteří celkem namalovali 65 obrázků. Výstavy využíváme k představení práce našich klientů a také z čistě zjištných zájmů, nebál se sdělit Pavel Hašek, ředitel DZP. Ubývá financí na vedlejší aktivity, které pro klienty s menším postižením připravujeme, proto využíváme každé příležitosti, jak získat nějakou tu korunku. Po krátkém nahlédnutí do nitra DZP v pořízeném dokumentu a hudební ukázce následovala dražba tři obrazů. Ve zkušené roli licitátora se objevil David Vacke. Peníze z prodaných a vydražených obrazů poputují zpět do organizace na nákup barev, papírů, kreslicích a dalších potřeb pro naše terapeutické dílny, řekl Hašek.
Tak trochu nošení dříví do lesa připomínala třetí, poslední výstava - Kroje Dolního Poolšaví. Stejně jako předcházející dvě zahájila Ivana Majíčková, starostka Kunovic, která před předáním slova autorce svými slovy šetřila. Ne každý ví, jak se kroj nosil a postupem času vyvíjel, zmínila Majíčková. Mnohem obšírněji využila času samotná autorka Romana Habartová, která popsala jednotlivé dílčí bloky mapující krojový vývoj v kalendářním čase i lidském vztahu k tradicím a obyčejům.