Jezdec Karel Kalina oslavil „70“ vítězstvím
Foto: Aleš Korvas / Nedělní závody si ve Starém Městě nenechalo ujít více než tři tisícovky diváků.
Motocyklový jezdec Karel Kalina ze Starého Město dokázal takřka nemožné, když v den 70. narozenin vyhrál jubilejní 20. ročník Slováckého okruhu O cenu Milana Šobáně staršího. Legendární závodník porazil všechny mladší soupeře v kategorii do 250 cm³. Ze stříbra se radovali jeho týmoví kolegové Petr Chmelař, René Andrýsek na sidecaru.
Kalina přitom startoval z posledního místa. „Motorka nešla nastartovat, takže jsem zamířil zpátky do depa mechaniků, kde se nám ji podařilo zpojízdnit. Ostatní jezdci už ale byli v zahřívacím kole, proto jsem se postavil až na konec startovního roštu. A byly to nervy,“ přiznal veterán, který ale nakonec ukázal záda všem soupeřům. „Skvělé, dal jsem si nejlepší dárek. Už se těším na červnové závody ve slovenských Kopčanech,“ prohlásil po závodě Kalina, který se tak do motocyklového důchodu ještě zdaleka nechystá.
Radost měli v cíli i Petr Chmelař s René Andrýskem, kteří v kategorii Sidecar dojeli na stříbrné pozici. „Měli jsme velké technické problémy, bylo napínavé, jestli vůbec dojedeme do cíle. Ale dopadlo to skvěle,“ usmíval se Chmelař, jehož společnost CSO je generálním partnerem Slováckého okruhu.
Organizátoři neskrývali nadšení, závodům přálo počasí a divácké zóny byly zaplněné k prasknutí. „Měli jsme přihlášených 245 motorek, což je nejvíc za poslední tři roky. V neděli přišlo více než tři tisíce platících dospělých diváků. S dětmi jich bylo k pěti tisícům. Pády sice byly, ale obešly se bez velkých úrazů. Zkrátka všechno vyšlo na jedničku,“ těší Chmelaře, zároveň předsedu pořádajícího Motoklubu Staré Město. Lehký pád postihl i nejlepší českou roadracingovou jezdkyni Veroniku Hankocyovou, která závod nedokončila.
Fanoušci byli svědky i nového traťového rekordu, o který se postaral německý závodník David Datzer v kategorii Superbike. V nedělním závodě zajel čas 1:31,05 minuty a stal se držitelem Ceny Milana Šobáně staršího.
Slovácký okruh nabídl i jedno atraktivní překvapení, když v obou dnech na trať vyjela historická sidecar z roku 1938 s výkonem cca 30 koní a zároveň nejmodernější sidecar kategorie F1 s výkonem 140 koní a maximální rychlostí kolem 250 km/hod. Stroje dělí téměř 80 let.
Kompletní výsledky na www.slovackyokruh.cz.