Motorky se od podzimu ani nedotkl

Motorky se od podzimu ani nedotkl
Foto: sal
Staré Město Sport 28 / 04 / 2012

Závodník Karel Kalina se postaví na start 40. sezony

Až začátkem května usedne motocyklový závodník Karel Kalina ze Starého Města na svůj stroj a vydá se na trať jubilejního 10. ročníku Slováckého okruhu. Odstartuje tak svou čtyřicátou sezonu na závodních okruzích. Jeho cílem je překonat výsledkově tu poslední, v níž obsadil na mistrovství republiky ve třídě Supermono čtvrté místo, na přeborech Klasik do 175 ccm druhé místo a v Poháru závodů na přírodních okruzích v Supermono třetí místo. V sajdách na jízdu pravidelnosti pak získal bronzový pohár.
Na první pohled se zdá být výčet výsledků dobrý, ale se sezonou jste moc spokojený nebyl.
Takto bych to asi neřekl, ale penalizace ovlivnila dvoje výsledky. Ve dvou sporných momentech jsem ztratil slušné umístění. Na republice jsem mohl skončit třetí a v poháru druhý. Už ale nemá cenu se k tomu vracet.
Takže jste všechno hodil za hlavu a během zimy se pečlivě připravoval na novou sezonu?
Vůbec, motorky jsem v garáži ještě ani neodkryl. Jak jsem je tam na podzim postavil, tak tam netknuté stály celou zimu. Trochu jsem byl i rozladěný z konce sezony. Na druhou stranu je to i o financích a v neposlední řadě jsem si řekl, že když motorky v posledním závodě jely, tak pojedou i v tom prvním. (smích) Jenom na sajdě jsem dělal drobné úpravy.
Do prvních závodů ve Starém Městě už ale zbývá necelých čtrnáct dnů…
Čekám na lepší počasí, protože mám malou dílnu. Abych mohl kolem motorek něco dělat, musím je vytáhnout ven. Proto nesmí pršet, abych je mohl dát do parády. Snad už během týdne a pak 27. dubna je v Brně na automodromu takové volné ježdění, takže tam asi budu testovat.
I letos vás diváci uvidí ve třech kategoriích, tedy Supermono, Klasik do 175 a sajdách?
Pokud se nic zvláštního nestane, tak určitě.
První závod jedete na domácí trati, je to pro vás v něčem jiné, nebo je to výhoda?
Výhoda ani ne, kolem trati jsou lidé, kteří vás znají, a pro mě je to svazující, neudělat chybu a hlavně ostudu.
Jaký úsek na staroměstském okruhu je nejzajímavější?
Nejedná se o moc technický okruh. Na trati jsou dva zajímavé úseky. Sjezd ze železničního mostu, kterému se mezi jezdci říká Suzuka, a potom kruhový objezd, kde se jede na brzdy. Jinak je to trať pro silné a rychlé stroje. Pro diváky je hodně zajímavá pasáž hned na první zatáčce.
A pro ostatní jezdce, jak oni vidí trať?
Líbí se jim, protože nemáme žádnou zatáčku, která by šla jak se říká proti zdi. Vždycky je úniková cesta. Proto se nejezdí obráceně. Pak už by některé zatáčky byly hodně nebezpečné.
Který z těch deseti ročníků byl pro vás nejlepší a naopak, který vám vůbec nevyšel?
Musím zapřemýšlet, už nemám pamatováka na roky .(smích) V roce 2007 jsem ve třídě Klasik získal titul přeborníka a hned na první závod nové sezony jsem se nekvalifikoval. Jako čerstvý přeborník jsem tak na domácí trati nestartoval. Přiznám, že mi bylo do breku.
Letos oslavíte malé závodní jubileum…
Ano, s ježděním jsem začínal v roce 1972, takže už je tomu čtyřicet let, co závodím. Jsem rád, že zrovna na domácí trati můžu vstoupit do jubilejní sezony. 

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace