Pavel Hudeček protáčel Černou mambu, je pátý v republice!

Pavel Hudeček protáčel Černou mambu, je pátý v republice!
Foto: archiv P. Hudečka
Uherský Ostroh Sport 07 / 11 / 2019

Závodník z Uherského Ostrohu jezdí ve voze twin turbo Nissan 350Z s výkonem 617 koní, od nové sezony však vsadí ještě na silnějšího „oře“.
Jízda smykem, nebo také drifting. Oblaka dýmu, „hodiny“, nadšení fanoušci. To vše nabízí závodní sport, který už má v Česku i své mistrovství. Jedním ze závodníků, který absolvoval republikový šampionát, byl i Pavel Hudeček z Uherského Ostrohu, závodící v kategorii SEMI - PRO. V konečném účtování obsadil páté místo.
Jeho závodním autem je twin turbo Nissan 350Z s výkonem 617 koní a 657 Nm, zvané Black Mamba.
„Auta mě jako taková bavila od malička. Jezdil jsem klasické silniční okruhy, nebo i závody do vrchu. Driftování, které ještě u nás není tak rozšířené, je poměrně bezpečný sport. I když to na první pohled třeba nevypadá,“ říká ostrožský závodník, který v nové sezoně přestoupí do vyšší kategorie PROFI.
„Nejsem nejmladší, takže nesmím ztrácet čas. Auto předěláme spolu s Dindosem (mechanik Adam Čech - pozn. autora) spíše technickými vylepšeními, úpravami motoru a přenastavením řídicí jednotky na 750+ koní a 800+ Nm,“ doplňuje Hudeček.
Letošní závodní sezonu a páté místo bere jako úspěch, ale hned dodává, že je pořád co zlepšovat. „Občas byly problémy s autem, ale to má téměř každý závodník, na to se nevymlouvám. Hlavní je, že jsem se neposlal do nemocnice, auto nerozbil a zdravý dokončil sezónu. Letošní seriál se jel na sedm závodů, ale já absolvoval jen šest. Nejlepšího výsledku jsem dosáhl v Sosnové, kde se sjela opravdu velká konkurence z okolních států. V mé kategorii jsem dojel z celkového počtu 44 závodníků na čtvrtém místě,“ ohlédnul se za právě skončenou sezonou Hudeček.
Na otázku, co je u driftu nejdůležitější, podle něj asi neexistuje jednoznačná odpověď. „Každopádně se musíte oprostit od zaužívaných zvyklostí z normálního auta. Při driftu volant téměř nedržíte a musíte absolutně věřit tomu, proti kterému jedete ve dvojici,“ odpověděl.
„Musíte ho totiž následovat a zajet trať stejně jako on. Musíte projet přes kontrolní zóny, kde se hodnotí styl jízdy, úhel, pod kterým vjíždíte do zatáčky, a podobně. V dalším kole se to obrátí a ten, kdo byl podle rozhodčích lepší, postupuje dál. Přes dým z pneumatik toho moc nevidíte a jen tušíte, co bude následovat,“ poodhaluje krásu sportu Pavel Hudeček.

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace