Pavel Hudeček protáčel Černou mambu, je pátý v republice!
Foto: archiv P. Hudečka
Závodník z Uherského Ostrohu jezdí ve voze twin turbo Nissan 350Z s výkonem 617 koní, od nové sezony však vsadí ještě na silnějšího oře.
Jízda smykem, nebo také drifting. Oblaka dýmu, hodiny, nadšení fanoušci. To vše nabízí závodní sport, který už má v Česku i své mistrovství. Jedním ze závodníků, který absolvoval republikový šampionát, byl i Pavel Hudeček z Uherského Ostrohu, závodící v kategorii SEMI - PRO. V konečném účtování obsadil páté místo.
Jeho závodním autem je twin turbo Nissan 350Z s výkonem 617 koní a 657 Nm, zvané Black Mamba.
Auta mě jako taková bavila od malička. Jezdil jsem klasické silniční okruhy, nebo i závody do vrchu. Driftování, které ještě u nás není tak rozšířené, je poměrně bezpečný sport. I když to na první pohled třeba nevypadá, říká ostrožský závodník, který v nové sezoně přestoupí do vyšší kategorie PROFI.
Nejsem nejmladší, takže nesmím ztrácet čas. Auto předěláme spolu s Dindosem (mechanik Adam Čech - pozn. autora) spíše technickými vylepšeními, úpravami motoru a přenastavením řídicí jednotky na 750+ koní a 800+ Nm, doplňuje Hudeček.
Letošní závodní sezonu a páté místo bere jako úspěch, ale hned dodává, že je pořád co zlepšovat. Občas byly problémy s autem, ale to má téměř každý závodník, na to se nevymlouvám. Hlavní je, že jsem se neposlal do nemocnice, auto nerozbil a zdravý dokončil sezónu. Letošní seriál se jel na sedm závodů, ale já absolvoval jen šest. Nejlepšího výsledku jsem dosáhl v Sosnové, kde se sjela opravdu velká konkurence z okolních států. V mé kategorii jsem dojel z celkového počtu 44 závodníků na čtvrtém místě, ohlédnul se za právě skončenou sezonou Hudeček.
Na otázku, co je u driftu nejdůležitější, podle něj asi neexistuje jednoznačná odpověď. Každopádně se musíte oprostit od zaužívaných zvyklostí z normálního auta. Při driftu volant téměř nedržíte a musíte absolutně věřit tomu, proti kterému jedete ve dvojici, odpověděl.
Musíte ho totiž následovat a zajet trať stejně jako on. Musíte projet přes kontrolní zóny, kde se hodnotí styl jízdy, úhel, pod kterým vjíždíte do zatáčky, a podobně. V dalším kole se to obrátí a ten, kdo byl podle rozhodčích lepší, postupuje dál. Přes dým z pneumatik toho moc nevidíte a jen tušíte, co bude následovat, poodhaluje krásu sportu Pavel Hudeček.