Slovácko nabízí akcie klubu fanouškům

Slovácko nabízí akcie klubu fanouškům
Foto: iDobryDen.cz
Slovácko Sport 25 / 07 / 2008

Fotbalová sezóna pomalu klepe na dveře a s ní se začíná stupňovat zájem fanoušků o blížící se start do druhé sezóny, kterou klub absolvuje pod křídly nových majitelů. Ke startu bude patřit i několik novinek, které klub zatím představil.

Dražší vstupné
Tou nejméně oblíbenou bude úprava ceny vstupného. Po roce, kdy se na Slovácko chodilo za padesát korun, se cena vstupenky na jednotlivé utkání zvýší na sedmdesát korun. „Do ceny vstupenky jsme museli promítnout dopady nových zákonných opatření, která dolehnou na fotbalové kluby. Jedná se o zvýšení nákladů na ostrahu stadinu při utkáních, která podle nové úpravy přejde zcela do kompetence klubů a za případný zákrok policie bude muset klub platit,“ vysvětluje zdražení generální manažerka klubu Marcela Mrázková.
Na druhé straně klub ještě více zatraktivnil možnost zakoupení permanentek. „Kdo si zakoupí permanentku, tak má možnost výrazných slev. Pokud předloží lístek na Elány, ušetří rovnou stokorunu a získá navíc i stokorunový bonus pro nákup klubových suvenýrů,“ pokračuje Mrázková. Ten, kdo využije možnosti zakoupení permanentky, tak zdražení vlastně ani nepocítí. Cena 890,- Kč za roční předplatenku se totiž výrazně přiblíží původní ceně 50,- Kč za vstupenku na jednotlivé utkání. A zdá se, že fanoušci tuto filozofii potvrdili. „Lidé si zatím hlavně permanentky vyměňují, ale už nyní registrujeme zvýšený zájem o předprodej,“ přidává generální manažerka klubu.
Změny čeká i samotný stadion. O těch výraznějších se v těchto dnech jedná na městském úřadě a bylo by určitě vhodné, kdyby se hradišťská radnice rozhýbala. Stadion je stále nedokončený a zatímco na vedlejším atletickém proběhla už druhá etapa, ten fotbalový, mnohem více využívaný, na svoji definitivní podobu pořád čeká. Drobnou změnou projde VIP tribuna. „Budeme rozšiřovat počet míst na tribuně pro významné hosty o čtyřicet dva sedaček ze sektoru A4. Jsme rádi, že mezi významnými partnery máme stále více a více příznivců, a tak jim chceme zvětšit jejich pohodlí,“ představuje změnu, kterou projde stadion v Uh. Hradišti, Marcela Mrázková.

Po Elánech Kabáti?
Pod novými majiteli se stadion v centru města proměňuje z významného sportovního stánku ve stánek kulturně-sportovní. Vedle fotbalových utkání se na něm konají i výstavy a v závěru června se stal také největším koncertním místem v Uh. Hradišti. Při koncertu Elánu na něm padl hradišťský rekord v počtu návštěvníků. „Koncert zhlédlo necelých osm tisíc fanoušků, kteří mohli být spokojeni,“ prozradila konečný počet diváků, kteří navštívili stadion, Marcela Mrázková. Z fotbalkového klubu se stal také zkušený promotér. Získaných zkušeností chce klub využít i do budoucna. „Plánujeme další podobné akce. Je ale otázkou, jestli budou na stadionu. Zajištění pódia i zvukové a světelné techniky pro tak obrovskou plochu náklady na koncert extrémně zvyšuje, a tak musíme při plánování dbát na to, aby koncert dokázal naplnit stadion. Jedním z nápadů byl open air Kabátů, jenže ti v regionu byli už dvakrát. Uvidíme. Možná se rozhlédneme i do zahraničí anebo jiný koncert zprodukujeme v méně náročných prostorách, než je stadion,“ dívá se do budoucna generální manažerka Slovácka. Pozitivem koncertu je určitě fakt, že travnatá plocha nával fanoušků bez problémů zvládla. „Ochránili jsme ji dřevěnými paletami jen pod pódiem. Vyplatilo se nám dát na doporučení přímo Elánů. Pokud bychom přikryli trávník plachtami, o čemž jsme také uvažovali, mohlo dojít k zapření a zplesnivění trávníku. Utrpěl by tak určitě víc,“ vyhodnocuje získané zkušenosti Marcela Mrázková.

Změny na trenérských postech
Letošní léto je ve znamení změn. Jinou podobu dostal hráčský kádr a jinou také trenérský kolektiv 1.FC Slovácka. Tou nejviditelnější změnou je post hlavního trenéra A-mužstva. Příchod Ladislava Jurkemika a jeho asistentů Miroslava Hlahůlka a Jiřího Chytrého už byl v tisku častokrát omílán, změny ale nastaly také u mládežnických mužstev. „U jednotlivých ročníků jsme prohodili trenéry a Luďka Zlámala, který odešel do Brna, nahradil Jan Somberg,“ odtajňuje největší změnu sportovní ředitel klubu Petr Pojezný. Další novou tváří je asistent Jiřího Dekaře u devatenáctky Miloš Hlaváček, který nahradil Miroslava Hlahůlka. Trenérské složení jednotlivých týmů je tak následující. A.tým: Jurkemik - Hlahůlek, Chytrý, B-tým: Palinek - Holčák, U-19: Dekař - Hlaváček, U-18: Sklenář - Divila, U-17: Somberg – Bednařík, U-16: Vajčner - Chudárek. Změnou projde také sportovní management. Místo Lubomíra Blahy, který s klubem ukončil spolupráci, se do práce sportovního vedení zapojí Jiří Chytrý. „Vedle role asistenta hlavního trenéra A-mužstva bude především koordinovat činnost všech mužstev Fotbalové akademie, tzn. tu činnost, kterou vykonával dříve Petr Pojezný,“ přibližuje náplň práce posily ve vedení klubu generální manažerka Marcela Mrázková.

Vlastníkem klubu i fanoušci
Další významnou změnou je otevření klubu novým vlastníkům. Nový majitel klubu při svém nástupu deklaroval, že nechce být jediným vlastníkem klubu a hodlá jej otevřít jak podnikatelské, tak i fanouškovské veřejnosti. Teď se zdá, že jeho slova dojdou naplnění. „Už vloni projevil zájem o akcionářský vstup do klubu pan Zedníček se svojí firmou. Tehdy však byl vázán svým partnerstvím v pražské Slavii. Letos jsme se k tomuto tématu opět vrátili a jeho zájem o vstup do klubu je reálný,“ oznamuje prvního z konkrétních zájemců o spoluvlastnictví klubu Marcela Mrázková. Další, tentokrát drobní akcionáři se na klubu sami hlásí. „Po rozhovoru, který vašemu týdeníku poskytl pan Zemek a ve kterém otevřel možnost vstupu fanoušků mezi akcionáře klubu, se na nás začali obracet první zájemci o akcie klubu. Proto jsme se rozhodli, že část akcií, které mají hodnotu 100.000,- Kč, rozštěpíme na akcie v hodnotě 500,- Kč a ty nabídneme fanouškům. Hodláme tím ještě více zprůhlednit činnost a hospodaření klubu a chceme také těmto drobným akcionářům zajistit snadnější přístup k informacím. Pochopitelně sledujeme také ekonomický přínos otevření klubu,“ nabízí možnost aktivního vstupu veřejnosti do klubu jeho generální manažerka. Inspiraci nehledala ve vršovické Bohemce, kde se fanoušci aktivně podíleli na znovuvytvoření klubu, ale spíše v zahraničí. „Tam je podobná věc zcela běžná a nevím, proč by třeba rodiče dětí z Fotbalové akademie, ale i ostatní fanoušci nemohli mít možnost detailně se seznámit s chodem, řízením a hospodařením klubu,“ vidí přínos v připravované změně Marcela Mrázková. 

autor: ALEŠ MAZÚREK

Tagy článku

TOPlist