1, 2, 3… televize TVS

1, 2, 3… televize TVS
Foto: Jan Karásek
Slovácko Zajímavosti 24 / 02 / 2022

Tentokráte jsme si povídali o novinkách v regionální televizi TVS s kreativním ředitelem televize Tomášem Ježkem.

Když projíždíte autem po našem kraji, narazíte na billboard televize TVS se sloganem Budujeme nový tým, přidejte se k nám! Opravdu regionální televize buduje nový tým?

Nejde o to vybudovat úplně nový tým, ale samozřejmě, že doplňovat tým je třeba neustále. Poslední dva roky utlumené covidovými opatřeními i dnešní situace, kdy se všude plíží zcela reálná finanční krize, nás namotivovaly. Samozřejmě, že se covidová doba podepsala i na naší televizi. Stěžejní částí našeho vysílání je zpravodajství a informovat o dění, když je celá země zavřená a nejsou žádné akce, je docela obtížné. Museli jsme přesto udržet programové schéma, abychom naše diváky nezklamali. Vymyslet nové pořady, prostě posunout se zase dál. Dá se říct, že se nám to povedlo.

Stejně jako Tomáš Baťa, fenomenální mág marketingu a public relations, jsme přijali za svou myšlenku, že když je krize a vše se zastaví, jediným receptem je ještě víc přidat. Začít víc pracovat, víc vymýšlet, prostě mnohem více se snažit. Jsou pravidla, která se ani po století nemění.

 Jde nějak konkrétně poznat, že se vám to povedlo?

První takový ukazatel je sledovanost a ta nám za poslední dobu krize stoupla. Dalším ukazatelem je, že rozšiřujeme zpravodajství v rámci našeho působení v oblasti jihovýchodní Moravy. Přibyla nám další města a lokality jako Brumov-Bylnice nebo Slavičín, kde pravidelně točíme reportáže. Lidi o nás mnohem více ví. A to i v regionech, kde jsme předtím nepůsobili nebo jsme tam nebyli v povědomí. Jsme mnoho let partnery Zlínského kraje a v posledních několika letech i města Zlína. V tomto nám také výrazně pomohl nový televizní signál DVB-T2, který je mnohem pružnější a šíří signál účinněji. V oblastech, kde nás dříve nebylo možné naladit, třeba na Valašsku nebo Luhačovicku, funguje dnes vysílání naší televize bez problémů.

Jaké pozice se snažíte posílit?

Pro nás je jednoznačnou prioritou posílit marketing, PR a obchod. V mediálním prostředí se této pozici říká mediální konzultant. Je to trochu kumulovaná funkce, ale není to stereotypní práce, kde člověk pracuje pouze s tabulkami, čísly a obchodními partnery. Nejčastější otázkou od nových diváků, kteří začali sledovat naše vysílání, je: Proč jsme o tom, že televize existuje, dřív nevěděli? Máme zkušenost, že kdo se k naší televizi dostane, už zůstává. Každý si v našem programovém schématu něco zajímavého najde. A to je právě práce mediálního konzultanta - otevřít dveře novým divákům a obchodním partnerům. Zvláště obchodní partneři mnohdy neví, jaký prostor jim naše televize může nabídnout. A více než dvě stě tisíc pravidelných diváků je dnes v našich podmínkách ohromné číslo, které je i pro partnery, kteří hledají reklamní prostor, nabídka velmi výhodná.

Pro nás je prioritou dát o sobě vědět. O svůj obsah se nestrachujeme. Jsme jediná televize na jihovýchodní Moravě, která přináší každý den pravidelné zpravodajství z regionu. Spolupracujeme také téměř se všemi kulturními institucemi a divadly, o jejichž činnosti pravidelně informujeme. Hledat nové partnery, udržovat s nimi kontakt, to je práce mediálního konzultanta.

 Jaké novinky jste přichystali?

Největší novinkou je nová vizuální tvář televize, kterou jsme spustili na začátku února tohoto roku. Základní grafický manuál zůstává stejný, ten se nemění, ale zmodernizovali jsme hlavně zpravodajské znělky a podobu studií. To je veliký zásah do vnímání televize. Snažíme se držet nových trendů, které se v televizním světě neustále proměňují. Standardně regionální televize používají zakoupené šablony, do kterých napasují své znělky a podoby studií. My jsme si vytvořili vlastní grafickou podobu. Přizvali jsme ke spolupráci odborníky-externisty, ale všechny šablony a grafickou podobu jsme si vytvořili sami. Toto je nejviditelnější změna na našich obrazovkách. Z prvotních reakcí, které máme, se nám tato změna povedla.

 A chystáte něco dalšího?

Výrazně viditelné změny se nedají dělat moc často. Většinou to musí na obrazovkách pár let běžet. A změna také nemůže být úplně radikální. I my jsme základní principy naší grafiky zachovali, ale současně jsme se snažili ji posunout zase někam dál. Takže co se týká celkové grafiky, budou si naši diváci moci nějaký čas na nový vizuál zvyknout.

Chystáme samozřejmě také obsahové novinky v programu, nové pořady. To je ale věc úplně jiná, která se musí dít kontinuálně - jeden seriál skončí a hned musí začít nový. To je nekonečný cyklus. Naštěstí nápadů a impulzů na nové pořady máme stále dost, určitě máme kam sáhnout.

 1, 2, 3,… televize TVS. Co to znamená?

To je náš jarní slogan. Samozřejmě, že kdybychom začínali úplně od začátku, byl by slogan správně 3, 2, 1… start. Toto by mělo spíše evokovat, že pokračujeme dál v započaté cestě. Skrytý význam je také 1 - první televize jihovýchodní Moravy a 2, 3 - televize slaví 23 let od svého založení. Tedy jednička mezi regionálními televizemi je tu s vámi už 23 let!

 

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace