Choreografka Qaša: Herci z Hradiště? To se nevidí všude

Choreografka Qaša: Herci z Hradiště? To se nevidí všude
Foto: iva  /  Dvě zvučná jména v Pokrevních bratrech.
Uherské Hradiště Zajímavosti 12 / 11 / 2015

Co mají společného televizní projekty SuperStar, Miss a StarDance se špičkovými muzikály? Jméno choreografky, která je už dostatečně známá i mezi běžnými diváky. Říká si Qaša a patří k těm nejlepším odborníkům u nás. Podílela se na projektech v Hamburku, Paříži, ve Švýcarsku i na Kypru. Nyní tráví nejvíc času v Hradišti, kde několik hodin denně dře s herci choreografická čísla do muzikálu Pokrevní bratři. Ten bude mít tuto sobotu premiéru.
Herci Slováckého divadla jsou velmi kreativní a snaživí, nakloněni novým věcem, rádi se učí a přijímají. Tohle se nevidí všude,” chválí divadelníky Qaša, která jako tanečnice spolupracovala například se slavnou skupinou UNO, a hned dodává i jméno hradišťského favorita. Velmi talentovaný je podle mě Jirka Hejcman.” Jmenovaný herec v muzikálu o dvou rozdělených bratrech vytvoří postavu tajemného vypravěče, který prochází celým dějem a hlavní hrdiny jako zvláštní ruka osudu vede až k nečekanému konci.
A co Qaša říká na představitelku další z hlavních rolí Yvettu Blanarovičovou?  Yvetta je osobnost. Čím déle ji znám, tím je pro mě zajímavější jak po profesní stránce, tak po osobní. Ráda o ní říkám, že je jako moje starší sestra. Rozumíme si.” Režisérem je Radek Balaš, který stojí například za muzikálem Donaha! či Cikáni jdou do nebe. Radek je velký profesionál a perfekcionalista. To odpovídá i mé mentalitě. S tímto člověkem jsem schopna hovořit a konverzovat tři hodiny v kuse a stále to není prázdné. Velmi si ho vážím. Rozumí svému řemeslu. Nikdo ho neokecá,” uzavírá Qaša s tím, že je moc zvědavá na sobotní premiéru, u které bude samozřejmě přítomná.

Tomáš Šulaj a David Vaculík o Qaše
Klade na vás choreografka Qaša velké nároky?
Tomáš Šulaj: Ano, klade, je to úplně nový styl tančení, který tady ještě nebyl. Moderní prvky street dance, rap atd. Dost to nestíhám. (smích) V současné době je pro mě choreografie asi nejtěžší - nadrtit do hlavy těch mnoho kroků až krůčků během kraťoučké hudební sekvence. A pak také rytmus inscenace, který v době, kdy tento rozhovor píšu, vlastně ještě neexistuje.
David Vaculík: Hmm, Qaša, to je něco! Rozhodně si nemáme na co stěžovat. Chceme dělat muzikál, tak holt musíme makat. Odborná literatura praví, že muzikál je nejtvrdší a fyzicky nejnáročnější formou divadla. A Qaša tuto teorii mění na čirou a nádhernou praxi.

Tagy článku

TOPlist