I na zuškách platí, že není učitel jako učitel

I na zuškách platí, že není učitel jako učitel
Foto: ilustrační foto
Slovácko Zajímavosti 24 / 02 / 2021

Obeslali jsme rodiče žáků obou uměleckých škol s prosbou o zpětnou vazbu online výuky. Odpovědi žáků i některých učitelů přikládáme pro představu, jak distanční výuku vnímají. Samozřejmě, že anonymně, protože víme, jak to na Slovácku chodí. Z odpovědí je stejně jak na základních školách jasné, … že není učitel jako učitel.

 - Myslím, že by mělo být odpuštěno nebo na polovinu sníženo školné. Školám to kompenzovat ze státního rozpočtu. Naše dcera se za rok vůbec nikam neposunula, stále dokola opakuje jednu etudu, učitelka to při přenosu snad ani neslyší. Je to ztracený rok.

 - Moc bychom chtěli pochválit učitelku baletu, která pro děti vymýšlí stále něco nového. Umí malé prcky i větší tanečnice skvěle motivovat a úroveň tanečního oboru na pobočce obrovsky pozvedla. Jsme naprosto nadšeni, že má právě naši dceru.

 - Prožíváme složitý rok. Na zušce máme tři děti a to je už pořádná pálka za školné. Nikdo nám neodpustil ani korunu, i když je výuka pofidérní. Učitelé si většinou jen poslechnou, co děti hrají, prohodí s nimi pár vět a to je vše. Čekali bychom daleko větší motivaci. Prostor pro upevňování důvěry a vztahu dětí s učitelem. Větší zájem. Ale to se vůbec neděje. Na druhou stranu je nám jasné, že ani pro učitele hudby to není jednoduché. Oni na rozdíl od nás však dostanou svoji plnou výplatu, zatím co my musíme silně utahovat opasky. Přemýšlíme o přerušení, protože tenhle způsob výuky dětem vůbec nevyhovuje. Na hodiny se vůbec netěší.   

 - Výtvarka je nejlepší. Obě naše dcery se předhání, která odevzdá lepší obrázek, a to je moc dobře. Kdyby paní učitelka zadávala jen úkoly, asi by holky úplně skončily. Díky tomu, že do úkolů vtáhla i příběhy, holky to velmi chytlo.

 - Spousta rodičů si stěžuje na distanční výuku ve školách i v zuškách. Mnohým rodičům bych ale přála vyučovat nepřipravené a znuděné děti, které nemohu vyburcovat k žádné činnosti, k nadšení, k houževnatosti. Každá hodina ze mě doslova vysává energii, která mně pak chybí pro vlastní děti.

 - Nechápu, jak to zvládají v rodinách, kde neumí noty. Je strašně složité vysvětlovat dítěti, kam má dát prstík na klávesnici nebo hmatníku. Už aby to skončilo a vrátili jsme se k normální výuce. Takhle se z toho všichni brzy zblázníme.

 - Jsem naštvaný. Náš učitel bere učení jen jako zaměstnání. Nepřidá ani ťuk navíc, než musí. Ani jednou nenatočil video ani jednou neposlal hudební podklady, věčně je nedostupný. Jsme velmi zklamaní a určitě nebudeme tímto způsobem pokračovat. Peníze považuji vyloženě za vyhozené do luftu. K tomu je dcera z hraní úplně znechucená. Kdybychom se ozvali, stejně se to odrazí zase zpátky na dítěti. Raději skončíme nebo přejdeme na jinou školu, kde si najde pedagoga, kterého bude zajímat jeho žačka.

 - Syn je s výukou spokojený, protože se pan učitel snaží jej nějak zaujmout. Díky netradičním vsuvkám má větší motivaci k hraní. Doma pořádá malé koncerty. Ale zuška a kamarádi z orchestru mu hodně chybí.

 - Sborový zpěv, hudební nauka i balet běží online v obýváku před počítačem s kamerou. Zatím to zvládáme, obdivujeme snahu pedagogů, kteří také prožívají nelehkou výuku. I když se všechny opravdu moc snaží, už to dceru moc nebaví a do online hodin ji musíme nutit.

 - Online výuka ukázala nové dimenze. Sám jsem objevil nové možnosti online přenosu a komunikace. Mám štěstí na žáky, kteří se opravdu snaží a pokroky jsou vidět. Díky této situaci máme k sobě mnohem blíž a doufám, že budeme pokračovat ve stejném rytmu i nadále.  

  - Nám online výuka otevřela oči a odcházíme. Paní učitelka asi ještě žije v socialismu. Normálně chodí do hodin pozdě, neustále se vykecává a hraní věnuje jen malou část hodiny. Na distanční výuce jsou v jejím podání neuvěřitelné zmatky, přeložené nebo zrušené hodiny, což byla poslední kapka. Končíme a vzhledem k tomu, že vidíme, jak se svými žáky ve stejném oboru pracují jinde, přecházíme ke konkurenci.      

 - Bicí online? Je to celkem masakr jak pro žáka, tak pro učitele. Ale zatím to dávají. Oba. Snad už se brzy vrátí k normální výuce. Syn miluje, když si oba sednou každý za jedny bubny a společně hrají. O tom mluví pořád dokola, ale bohužel, zažil to naposledy před rokem.

 - Cením si uměleckého vzdělávání, dcera zbožňuje hodiny výtvarky, ale v domácím prostředí to není ono, proto bych uvítala možnost rozdělení úkolů na povinné a dobrovolné, aby dcera neprožívala stres, že nemá domalované jedno a už má vytvářet další. Ve škole jim zadávají na můj vkus až příliš úkolů, kterým často vůbec nerozumí, proto se výtvarkou zabývá, až jí zbyde čas. Na druhou stranu je to obrovský relax po tom školním maratonu.

 

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace