Zatočte s chrápáním!

Zatočte s chrápáním!
Foto: ilustrační foto
Slovácko Zajímavosti 22 / 06 / 2017

Chrápání je asi největším narušitelem klidného spánku. Je jedno, jestli vás ze sna budí partner ležící po boku, anebo vaše vlastní řezání dřeva. Oba případy vám nastartují další den s únavou, podrážděností, sníženou pozorností, často provázenou bolestmi hlavy. Tím, že budete dělat mrtvého brouka a tvářit se, že vás se to netýká, si nepomůžete. Inspirujte se…

Tenisák
Míček našijte do látky a přišijte ji zadní stranu pyžama. Tento bizarní způsob donutí dotyčného spát na boku. Většina lidí totiž chrápe vleže na zádech.

Zhubněte
Obezita sama o sobě je příčinou chrápání nebo jej alespoň značně zhoršuje. Dochází k nárůstu a zbytnění krční tkáně, což blokuje vzduch v krku. Vytváří tedy vibraci, jež se projevuje jako chrapot. Zároveň se vyhněte alkoholu a lékům na spaní, to jsou spouštěče chrapotu.

Přírodní léčba
Proti chrápání pomáhá máta, ostropestřec, dobromysl. Stačí před každým jídlem vypít výluh (1 lžička do 2 dcl teplé vody) a změny se brzy dočkáte. Také éterické olejíčky jsou dobrým pomocníkem - na masáž krku i k inhalaci.

Procvičujte
Posilněte ochablé tkáně jednoduchým cvičením. Jóga - cvik pranajáma, díky němuž ovládnete svůj dech. Nebo předsuňte dolní čelist před horní a vydržte 10 sekund. Opakujte i několikrát po sobě, zatímco sledujete televizi. Také si říkejte různé jazykolamy. A na závěr cvičení s jazykem - vysuňte jej z úst, aby byl rovně, a vytahujte jej do dálky. Pak s ním hýbejte vpravo, vlevo, dotýkejte se koutků, ale stále musí být rovný.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace