Auta na sjezdu do Bílovic často nebrzdí, pěším jde o život

Auta na sjezdu do Bílovic často nebrzdí, pěším jde o život
Foto: sal  /  V těchto místech není vůbec bezpečno.
Bílovice Zprávy 14 / 05 / 2019

Obyvatelé Bílovic dnes a denně riskují při cestě do zaměstnání vlastní zdraví, chodí totiž podél frekventované silnice II. třídy směrem na Zlín. I když už mají krajnici prošlápnutou, jejich bezpečnost stále dostává na frak. A tak obec usiluje o výstavbu chodníku, do které se však pustí až s dotací v kapse.
„Chodník tady opravdu chybí. Když kolem vás projíždějí kamiony, není to vůbec příjemný pocit… Většina řidičů jedoucích od Zlína si navíc vůbec neláme hlavu s povolenou rychlostí, na brzdu šlápnou až u mostu přes Zlámanecký potok, tři sta metrů za uvítací cedulí,“ kroutí hlavou jeden z obyvatel pracujících v areálu firmy, která se zabývá městským mobiliářem. Zaměstnanci přitom vyrážejí za výdělkem v brzkých ranních hodinách. „Většinu roku skutečně chodí do práce ve tmě nebo v šeru. V úseku je sice veřejné osvětlení, ale pouze vozovky a ještě na druhé straně. Jejich bezpečnost tak zajistí jedině chodník,“ uvědomuje si Petr Fusek, starosta Bílovic. Po silnici druhé třídy podle posledního sčítání z roku 2016 denně projede bezmála 4 800 aut.
Geodeti aktuálně chodník zaměřují, obec se následně pustí do výkupu pozemků. V dotčeném úseku totiž žádné nemá. „Čeká nás jednání asi s dvaceti vlastníky, věřím, že náš záměr pochopí a domluvíme se na kupní ceně,“ doufá starosta.
Bílovičtí počítají, že do konce roku zvládnou nejen majetkoprávní vypořádání, ale světlo světa spatří i projektová dokumentace. „O nákladech tak zatím nechci spekulovat, každopádně vyčkáme na vhodnou dotační výzvu. Projekty zaměřené na bezpečnost jsou v drtivé většině podporované, takže proč zatěžovat obecní rozpočet, který už tak máme napjatý,“ vysvětlil Fusek, který s výstavbou asi 350 metrů dlouhého chodníku počítá na jaře příštího roku.

TOPlist