„Autobus“ Danaj je na prodej

„Autobus“ Danaj je na prodej
Foto: ara  /  Loď Danaj kotví ve veselském přístavu.
Strážnice, Veselí nad Moravou Zprávy 21 / 10 / 2011

Prostorná, žádaná, ale také nejstarší a nejproblémovější. Loď Danaj, jedna ze tří největších, které brázdí Baťův kanál, je po jedenácti letech provozu na prodej. Důvod ke změně majitele je prostý. Současný vlastník město Strážnice doplácí na velikost lodi a nevhodné kotviště, kvůli kterému musí plavidlo pro šedesát pasažérů a tři členy posádky kotvit ve veselském přístavu. Strážnice sice uzavřela s jeho provozovateli víceletou nájemní smlouvu, stárnoucí loď ale mezi městy nejezdí. Městu navíc chybí peníze na opravy a celkovou rekonstrukci. „Radní proto doporučili zastupitelstvu loď prodat,“ shrnul Jaroslav Gazda, tajemník Strážnice. „Je pravděpodobné, že loď získá ten, kdo předloží nejvyšší nabídku.“
Strážnice už cenu lodi odhadla, její výši ale tají. „Nepovažujeme to za důležité,“ podotkl Gazda.
Předběžný zájem o loď projevili spolumajitelé obou přístavů - Lukáš Antoš ze Strážnice a Hana Habartová z Moravského Písku, která společně se synem podniká ve Veselí. Jen roční pronájem Danaje ji stojí 55 tisíc korun. „Loď máme v pronájmu deset let a za tuto dobu jsme do jejího vybavení a každoroční údržby investovali více než milion korun,“ říká Hana Habartová. „Danaj je technicky nedokonalá loď, protože byla postavena jako první osobní loď pro šedesát osob, a je potřeba ji zrekonstruovat. Pomalu už není schopná konkurence. Třeba podobná osobní loď v Hodoníně, i když je mladší, už prošla kompletní rekonstrukcí a loď Morava, jejíž pořizovací cena byla kolem osmi milionů korun, je stále ještě zánovní.“
Danaj spustili na vodu v roce 2000. „Byla to tehdy první vlaštovka, takže se postupně odkrývaly její konstrukční nedostatky,“ říká Vojtěch Bártek, ředitel kanálu. „Dnes zatéká střechou, odchází obložení. Ukázalo se, že dobře vyřešená nejsou ani okna a tvar trupu. Také kormidlovací zařízení není plně účinné, trubka se zavzdušňuje. Loď vyžaduje finančně náročnou rekonstrukci v řádech milionů. „Lodní autobus“, který patří mezi tři plavidla s kapacitou šedesáti míst, stál původně za přispění evropské dotace přes dva miliony korun. I když nedostatky tady jsou, stále to může být pro podnikatele dobrá investice. Není totiž technicky ani finančně jednoduché postavit loď podobných rozměrů.“

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace