Autobusy pojedou přes polní cesty

Autobusy pojedou přes polní cesty
Foto: fab
Uherskobrodsko Zprávy 28 / 04 / 2010

Kvůli stavbě obchvatu Bánova se budou cestujicí muset obrnit trpělivostí

Stavba obchvatu Bánova postupuje mílovými kroky. Další plánované práce však znepříjemní život řidičům i dojíždějícím. Úsek mezi Bánovem a Suchou Lozí bude totiž několik měsíců uzavřený. Lidé, kteří jezdili z Loze do Bánova například k lékaři, tak budou muset počítat s objížďkou. Hrozí, že cesta autobusem bude místo pár minut trvat téměř hodinu. Starostové dotčených obcí přemýšlejí, jak problém zmírnit. Uvažuje se i o možnosti, že by autobusy využívaly polní cestu okolo přehrady Ordějov. Tu by však bylo nutné nejdříve zpevnit.
Pokud se to podaří, jízdu po polních cestách si „užijí“ cestující hned dvanácti pravidelných spojů. A budou to nejen lidé z Loze. Do obce totiž zajíždějí i autobusy, které pak směřují do kopaničářských obcí Vyškovec či Lopeník.
„Těmito spoji cestují děti do školy a zpět a senioři k lékařům v Bánově. Pokud by museli cestovat přes Uherský Brod, zbytečně by v autobuse strávili o padesát minut delší dobu. Přitom stačí zpevnit polní cestu a je po problému,“ myslí si  Petr Gazdík, starosta Suché Loze. V uherskohradišťském ČSAD však zatím definitivní stanovisko neznají.
„Rozhodnutí o objízdné trase kvůli stavbě obchvatu Bánova jsme zatím neobdrželi. V úvahu připadá dle našich informací objížďka po místní komunikaci, která by se měla uvést do stavu odpovídajícího provozu linkových autobusů,“ uvedl Ivan Kallus, dopravní náměstek generálního ředitele hradišťského ČSAD. Pokud by se tedy mohlo jezdit kolem přehrady, trasy linkových spojů se prodlouží jen asi o kilometr a dojezdová doba o pět minut.
„V tomto případě by se ani nenavýšila cena jízdného,“ doplnil Kallus. Pokud by se však polní cestu zpevnit nepodařilo či nestihlo, dopady na cestující by byly daleko větší.
„Objížďka přes Uh. Brod by znamenala navýšení až o šestnáct kilometrů a prodloužení doby cestování o dvacet či dokonce třicet minut. O vyšší počet ujetých kilometrů by se rovněž zvedlo jízdné. Některé skupiny cestujících by navíc musely využívat dřívějších spojů, aby stihly začátek pracovní doby a vyučování,“ vypočítává Kallus nepříjemnosti, které budou muset cestující vytrpět, pokud by objízdná trasa kolem přehrady nevyšla. Starostové Bánova a Suché Loze jsou však přesvědčeni, že oprava polní cesty bude provedena včas.
„Poskytneme naše pracovníky, kteří k nám přišli z úřadu práce, aby s úpravami cesty pomohli,“ připomenul Zbyněk Král, starosta Bánova. Trasa kolem přehrady by nebyla výhodná jen časově.
„Pokud by autobusy jezdily přes Brod, stálo by to i o půl milionu korun více. Zpevnění cesty však vyjde na dvě stě tisíc korun,“ představil i finanční aspekty Gazdík. Silnice mezi Bánovem a Suchou Lozí bude uzavřená od prvního května až do půli června.
„Doufám, že se to vyřeší tak, jak jsem slyšel, tedy okolo přehrady. Trčet v autobuse o hodinu déle než obvykle by se mi rozhodně nechtělo. I když ta jízda bude i po zpevnění určitě zážitkem,“ uvedl Martin Polesný, jeden z dojíždějících studentů.
Na bánovském obchvatu už se více než rok a půl pracuje. Dokončení se plánuje na duben příštího roku. Investice za více než sedm set milionů korun má za cíl vystrnadit většinu z dvaceti tisíc vozidel, která Bánovem denně projíždějí.

 

 

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace