Bojkovické plány: nová pěší zóna, bazén i dopravní terminál

Bojkovické plány: nová pěší zóna, bazén i dopravní terminál
Foto: vizualizace - MÚ Bojkovice  /  Takto si projektanti představují nový plavecký areál v Bojkovicích. Vzniknout má na etapy, ta poslední by mohla skončit za pět let.
Bojkovice Zprávy 09 / 01 / 2018

Pokud se všechno povede tak, jak si vedení města naplánovalo, tak se letošní rok zapíše do bojkovické kroniky jako jeden z nejúspěšnějších. Řeč je o investicích za 62 260 000 korun! Na seznam smělého plánu patří celkem pětadvacet akcí, přičemž jedenácti z nich má na svět pomoci státní nebo unijní dotace. „Investic je spousta, u některých se ale bez dotace neobejdeme,“ mírní optimismus Petr Viceník, starosta Bojkovic.
Co se jistě rozjede, to je „akce Podsedky“. Jde o ulici, která navazuje na už zrekonstruovanou Černíkovu ulici a Tillichovo náměstí. „Zde je cílem obnovit komunikace a kompletně vyměnit zábradlí na břehu Olšavy. Na čtyřech místech tady vzniknou odpočinková mola s posezením, infopanelem a košem na odpadky. Opravou tak vznikne pěší zóna od Strommerova mostu až po kostel sv. Vavřince,“ přibližuje starosta Viceník s poznámkou, že tento projekt vyjde na 12 milionů korun. Celkem 3,84 milionu má zaplatit dotace od Ministerstva pro místní rozvoj ČR, dalších 8,16 milionu pak zaplatí vlastní zdroje. „Předpokládáme, že práce začnou v březnu nebo dubnu a teoreticky by mohly skončit na konci letních prázdnin,“ odhadl starosta.
Naopak mezi projekty, které závisí na dosud nepřidělené dotaci, je stavba nového dopravního terminálu. Tato novinka má spojit současné stanoviště autobusů před budovou vlakového nádraží v důstojný areál. „Pomohlo by to i celkovému dojmu z příjezdu do města. Obě nádraží jsou na okraji Bojkovic a příliš vábně nevypadají. Člověk má dojem, že přijíždí kamsi na periferii a ne do pěkného města,“ říká Barbora Jelínková, která v Bojkovicích přestupuje na cestě do školy z autobusu do vlaku.
Pod její slova se může starosta Viceník podepsat. „Pomyslná brána do města není dobrá,“ přitakává. „Základním cílem je proto vytvoření funkčního přestupního bodu mezi vlakovou, autobusovou a automobilovou dopravou. A základní koncepcí pak částečná redukce odjezdových stání autobusů a jejich přesunutí k nádražní budově. Naopak parkoviště pro auta chceme výrazně rozšířit a umístit dál od vlakového nádraží. Celé území chceme doplnit vzrostlými listnatými stromy a dalšími přírodními prvky,“ dodal Petr Viceník. Dopravní terminál by měl stát přes 10 milionů, přičemž evropská dotace IROP/SFDI může uhradit až 85 procent nákladů. Z bojkovické pokladny by se tak mohlo uvolnit „jen“ 1,5 milionu.

Top 5 bojkovických investic:
(v milionech Kč)
1.    Dopravní terminál    13,3
2.    Proměna ulice Podsedky    12
3.    Rekontrukce koupaliště, I. etapa    5,5
4.    Obnova Luhačovické ul. (kanalizace, chodník)    5
5.    GO chodníku v Přečkovicích    3,6    

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace