Brod rozšiřuje silnici, která se před lety zužovala

Brod rozšiřuje silnici, která se před lety zužovala
Foto: fab  /  Problematický úsek - Při průjezdu Uh. Brodem bývají na křižovatkách s E50 často problémy
Uherský Brod Zprávy 10 / 11 / 2011

V Uherském Brodě se začíná pracovat na rozšíření odbočovacích pruhů u jediné a soustavně vytížené světelné křižovatky ve městě. Mnohaminutové a často stovky metrů dlouhé kolony se tam tvoří kvůli nedostatku odbočovacích pruhů vlevo a také aktuálnímu nastavení semaforů. Ty už nestíhají křižovatku plynule řídit. Kuriozitou je, že úsek se před několika lety zužoval...
„Jeden rok se silnice zužuje a protože „překvapivě“ kapacitně nestíhá, tak se další rok nechá rozšířit křižovatka. Není tu něco špatně?“ zlobí se řidiči.
Podle zástupců města i investora se však jedná o dvě rozdílné akce a každá řešila jiný problém. „Zúžení silnice E 50 ze čtyř na dva pruhy jsme po ŘSD požadovali na základě stížnosti obyvatel, kteří u této tehdy čtyřproudové komunikace bydleli,“ vysvětluje Pavel Josefík, bývalý brodský místostarosta pro dopravu.
Lidé tehdy argumentovali především zvýšenou hlučností, prašností a nemožností vyjet ze svých garáží.
Silnice byla totiž rozšířená až při průjezdu městem a řidiči, kteří se skrz Karpaty „táhli“ za kamiony, tak ztratili nervy a čtyři proudy využili k rychlému předjetí.
Dnešní rozšíření křižovatky je tak v podstatě jen druhou etapou zúžení průjezdu Brodem. Rozpaky z načasovaní akce však cítí i na radnici a na kraji.
„Město požadovalo, aby se tyto práce provedly současně. K našemu požadavku nebylo přihlédnuto kvůli napjatému rozpočtu ŘSD. Vzhledem ke stavu veřejných financí je nesmysl i nápad, že se to dělá zbytečně znovu, aby si někdo vydělal. Při stavu našich silnic si ředitelství určitě nepotřebuje vymýšlet práci jen pro práci,“ domnívá se Jan Hrdý, místostarosta Uh. Brodu. Podobně to vidí i zástupci hejtmanství.
„Snahy o rozšíření křižovatky vnímám pozitivně. Stejně jako ostatním řidičům mi však vadí načasování. Nevím, zda bylo skutečně nutné tento důležitý tah omezit v krátké době hned dvakrát,“  říká Libor Lukáš, náměstek hejtmana Zlínského kraje. Ten také upozornil, že koncepce města i kraje by se měla v případě Brodu a této komunikace ubírat jinam. „Rozhodně by neměly zapadnout návrhy o celkovém obchvatu Uh. Brodu. Ten by měl vést až za sídlištěm Olšava kolem Slováckých strojíren, zároveň by na něj měl navázat obchvat Těšova a Újezdce. I když je to otázka mnoha let, musíme na tom pracovat už nyní,“ doplnil Lukáš.
Nynější úpravy křižovatky spočívají ve zrušení středových ostrůvků. Na jejich místě vzniknou odbočovací pruhy. „Změna čeká i na režim světelné křižovatky, přibude vyklizovací šipka, které by měla vyřešit potíže při odbočování vlevo,“ doplnila Elen Sladká, mluvčí Brodu.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace