Budou řidiči trpět až do jara?
Foto: iDobryDen.cz
Průtah Uherským Brodem nepřipomíná silnici, ale tankodrom. Řidiče vytáčí obrovské díry.
Obrovské díry, kterým se nedá pořádně vyhnout. Dovolený průjezd třicetikilometrovou rychlostí si řidič, jenž má svoje auto rád, dvakrát rozmyslí. A nekonečně pomalu se táhnoucí kolony. Ne, to není popis stavu silnice na ukrajinsko-moldavské hranici. Tento horor si musejí protrpět řidiči projíždějící Brodem ve směru na Slovensko. A jak se zdá, na nápravu si ještě pár týdnů počkají.
Podívejte se na stav vozovky na světelné křižovatce směrem na Bánov. Po jakých neuvěřitelných výmolech se jezdí. Vloni na podzim tam pracovalo dost lidí, a přestože to mohli dodělat, nechali to přes zimu s položenou jednou vrstvou. Zima pak udělala své. Vidím v tom nehospodárnost. Jezdím tudy denně do práce, ale asi budu muset jezdit přes město, zlobí se řidič František Bosák.Opravu této mezinárodní silnice I/50 v ulici U Korečnice zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic, správa Zlín. Protože se jim tuto akci nepodařilo do konce roku realizovat, komunikace zůstala přes zimu nedokončená.
Tyto podkladové vrstvy však obrovský provoz neunesly a došlo k rozpadu v takovém rozsahu, že vozovka je téměř neprůjezdná, potvrdil Jaroslav Prchlík, vedoucí brodského odboru dopravy.
Katastrofální stav vozovky skutečně nenechává řidiče klidnými. Svědčí o tom i počet upozornění, která rozhořčení řidiči zaslali do redakce DOBRÉHO DNE.
Moc by mě zajímalo, kolik taková polní cesta dnes stojí! Tahle cesta připomíná spíše tankodrom nežli komunikaci, po které by měla jezdit auta. Já vím, že je v rekonstrukci, ale takovou opravu jsem ještě nikdy neviděla, napsala například jedna čtenářka.
Odbor dopravy sice podle slov jeho vedoucího na tento stav neustále upozorňuje a urguje provádění oprav. Ty jsou však prováděné jen provizorně a mají krátkodobý účinek. Ředitelství silnic a dálnic plánuje provést rozsáhlou a konečnou opravu povrchu vozovky zřejmě až v jarních měsících. Až to povolí povětrnostní podmínky, tlumočil plány ŘSD Prchlík. Samotné ředitelství se však kaje a slibuje nápravu, jakmile to bude možné.
Veřejnosti se omlouváme, ale na podzim se objevily nestandardní vady podloží, kvůli kterým jsme opravu už nestihli dokončit. Doufali jsme, že jedna položená živičná vrstva zimu přečká. Bohužel se tak nestalo, podal vysvětlení Karel Chudárek, ředitel zlínské správy ŘSD. Letošní zima byla totiž kvůli častým a vysokým výkyvům teplot k povrchům vozovek velmi krutá. Momentálně situaci každý den monitorujeme a snažíme se dělat provizorní opravy, dodal Chudárek. Jenže kvůli nestálému počasí můžou silničáři k opravě použít zatím jen štěrk či kamenivo. Jakmile počasí dovolí, začneme s finální opravou. Doufám, že v půli března už to bude možné, sdělil ředitel. Každopádně se řidiči budou muset ještě obrnit trpělivostí. Samotné položení finálního povrchu provedou silničáři samozřejmě za úplné uzavírky vždy jedné poloviny vozovky. Auta tedy budou muset jezdit městem, a Uh. Brod se tak v jarních měsích může těšit na hezkou dopravní zácpu. Místo by mělo být zcela hotové nejpozději na konci května.