Ceny parkovného nejvyšší v kraji

Ceny parkovného nejvyšší v kraji
Foto: sal  /  Přecpaná parkoviště v Uherském Hradišti jsou minulostí, vysoké ceny vyhnaly řidiče z centra města.
Uherské Hradiště Zprávy 25 / 11 / 2009

Město se ohání analýzou nezávislé firmy, zvýšení cen splnilo cíl - reguluje statickou dopravu

Ceny parkovného v centru Uherského Hradiště stále provokují. V žaludku leží hlavně drobným podnikatelům, kteří zaznamenávají neustálý pokles tržeb. A za jejich zájmy bojuje i okresní hospodářská komora, která redakci DOBRÉHO DNE poskytla analýzu cen srovnatelných měst ve Zlínském kraji. A metropole Slovácka je suverénně nejdražší!
„Zlín, Kroměříž, Vsetín, všude je parkovné radikálně levnější, což o něčem svědčí. Výtky jsem přednesl starostovi i dalším zodpovědným lidem, ale dostalo se mi jen slibu zářijového vyhodnocení. Máme listopad a stále se nic neděje,“ krčí rameny Miloslav Bída, předseda Obchodní a hospodářské komory (OHK) v Uherském Hradišti. „Připadá mi, že jediným cílem radních je naplnit městskou pokladnu. Vždyť ceny jsou opravdu nehorázné,“ dodává Jiří Zezulák, ředitel OHK. „Určitou regulaci chápu, střed města byl přeplněný. Ale město přišlo s příliš radikálním řešením a přitom třeba neudělalo vůbec nic pro podnikatele, aby měli šanci zaparkovat v centru za slušné peníze,“ pokračuje v kritice Bída.
Radnice se však brání, analýzu rozvoje zpoplatněného parkování už má na stole a ceny parkovného jsou srovnatelné s jinými podobnými městy v České republice. „Každopádně nejsou nejvyšší. Hlavním cílem zůstává regulace statické dopravy, nikoliv snaha vytřískat z parkujících peníze,“ reagovala Petra Zemčíková, tisková mluvčí uherskohradišťské radnice. Analýza z dílny nezávislé firmy prý krok radních de facto posvětila. „Z pětiměsíčních poznatků i závěrů analýzy vyplývá, že rozvoj zpoplatněného parkování měl a má pozitivní vliv na regulaci statické dopravy ve městě,“ tvrdí Zemčíková.
Nový parkovací systém podle ní zlepšil i podmínky pro nakupující v centru města, zaparkují totiž bez nutnosti kroužení centrem. „Stejně jsou vytvořeny i podmínky, volná parkovací místa, pro podnikatele a zaměstnance v centru města. Řidiči mají třeba možnost zakoupit si roční parkovací kartu, která při stání ve třetí parkovací zóně - po obvodu historického jádra - stojí v přepočtu čtyřiadvacet korun za pracovní den,“ spočítala radniční mluvčí.
Analýza navíc podle ní prokázala, že obsazenost už dříve placených parkovišť se snížila o deset procent, u nově zpoplatněných pak o třicet procent. Počet parkujících vozidel však nebyl jediným zadáním, rozbor si posvítil např. i na obrátkovost, průměrnou dobu stání nebo výtěžnost. „Výsledky musí ještě posoudit kompetentní orgány města, které rozhodnou o případných úpravách systému parkování, včetně cen,“ poznamenala Zemčíková.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace