Cesta do lázní má omezení, kamiony duní obcemi

Cesta do lázní má omezení, kamiony duní obcemi
Foto: ilustrační foto
Uherskobrodsko Zprávy 29 / 09 / 2016

Nevíte kudy nejrychleji do Luhačovic? Tento a podobné dotazy budou až do konce listopadu patřit v několika obcích Brodska ke zcela běžným. Především do konce prázdnin, kdy do lázeňského města míří denně stovky aut, je třeba počítat se zdržením. Postarala se o to rekonstrukce celkem 3 400 metrů dlouhého úseku silnice druhé třídy z Polichna do Újezdce, což se odráží na zvýšení dopravy také v několika obcích.
„Provoz se u nás zvýšil nejméně o třicet a možná i více procent. Přes den nám pod okny duní jedno auto za druhým, kamiony nevyjímaje,“ říká Vlastimil Řezníček, starosta Pašovic. Jeho obec leží na severní objízdné větvi společně s Prakšicemi a jezdit by tudy měly především osobní vozy.
Na jihovýchodní straně vede objížďka pro vozy nad 7,5 tuny z Uherského Brodu do Luhačovic přes Šumice, Nezdenice, Záhorovice, Bojkovice, Pitín, Slavičín a Petrůvku. Avšak někteří řidiči kamionů tak dlouhou trasu nevolí. Cestu si zkracují už v Bojkovicích odbočením na silnici číslo 496. „Provoz tady komplikují především šoféři ze zahraničí. A jak? Cesta vlnitým terénem není dost široká pro dva protijedoucí náklaďáky. Na vlastní oči jsem viděl, že jeden musel zastavit a uvolnit cestu druhému. Což donutí zastavit také ostatní,“ říká Jaromír Pokorný, který tudy jezdí za prací do Luhačovic.
Přímá cesta z Brodu do Luhačovic se naštěstí neopravuje za úplné uzavírky.
„Začátek stavební úpravy je umístěn za mostem u železničního nadjezdu v Polichnu a konec před odbočkou k penzionu U Luxů. Celková délka tohoto úseku je 3 400 metrů. Místní a hromadná doprava vede po silnici II/490 s tím, že používáme lokální uzávěry pracovních míst pomocí semaforové soupravy,“ sdělil šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. A doplnil, že na vjezdu do obce Polichno vznikne ve směru od Uherského Brodu kvůli snížení rychlosti přijíždějících vozidel zpomalovací prvek. Ochranu silnice a stabilizaci paty svahu pak zajistí zpevnění v podobě gabionové zídky.
Rekonstrukce patří do europrogramu IROP, který čerpá peníze z Unie. Investiční záměr Zlínského kraje počítá s celkovými náklady za 99,7 milionu korun.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist