Cestující se zlobí, výluka však je nezbytná
Foto: Integrovaná doprava Zlínského kraje / Správa železnic však provádí nezbytné opravy na trati, které cíleně směřovala do období s nižší intenzitou dopravy.
Cestující se diví a nešetří kritikou. Ze židle je zvedla pětitýdenní výluka na železniční trati mezi Kunovicemi a Hradčovicemi, která potrvá ještě do 7. srpna. Správa železnic však provádí nezbytné opravy na trati, které cíleně směřovala do období s nižší intenzitou dopravy, přičemž vyslyšela přání kraje a dopravců.
„Vlakem jezdí v létě hodně cyklistů, aby se rozjeli dále po kraji, třeba i na Zlínsko. Nechápu, že v exponovanou dobu letních prázdnin dojde k pětitýdenní výluce. To mohlo napadnout en bezohledného člověka, kterému nezáleží na lidech,“ kroutí hlavou Marcela Jurková ze Šumic, která v létě často vyráží na kole do okolí Uherského Hradiště, ale třeba i Hodonína. Jednu trasu si vždy zkrátila vlakem. Teď má smůlu. „Zlínský kraj dělá pro cestování maximum, ale tohle se mu nepovedlo,“ shodují se cestující.
Správcem infrastruktury však není Zlínský kraj, ale Správa železnic. „Z pohledu objednatele neovlivníme harmonogram oprav, k údržbě tratě ani nejsme kompetentní. Letní termíny výluk jsou každopádně z hlediska využití tratí vhodnější, protože nevozíme žáky a studenty do škol a fungování podniků je omezené čerpáním řádných dovolených,“ reagovala Simona Surmařová ze společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje. „Opravy a výluky se snažíme směřovat do období s nižší intenzitou dopravy, takže ovlivní méně cestujících. V konkrétním případě probíhají práce v letních měsících také na základě požadavku kraje a dopravců,“ reagoval na dotaz redakce Dušan Gavenda, mluvčí Správce železnic.
Státní organizace na trati mezi Kunovicemi a Hradčovicemi podle něj provádí nezbytné opravy dvou velkých ocelových mostů, dvou betonových mostů a sedmi propustků. Obnovou prochází rovněž skoro sedm kilometrů železničního svršku. „Provádíme kompletní výměnu kolejového roštu, strojní čištění štěrkového lože a obnovu odvodňovacího zařízení trati, v některých místech je také nutné zřídit nové pražcové podloží,“ upřesnil Gavenda s tím, že ve vyloučeném úseku se opravy dotknou i čtyř železničních přejezdů.
Správa železnic výluky, během které je zavedená náhradní autobusová doprava, ještě využila k opravě železničního svršku na trati z Kunovic do Starého Města a opravě kolejí a rekonstrukci přejezdu v úseku Kunovice - Ostrožská Nová Ves.