Chodci riskují, u lidového domu vyroste semafor

Chodci riskují, u lidového domu vyroste semafor
Foto: pas  /  Na frekventovaném tahu městem vyroste semafor s pořadovým číslem sedm.
Staré Město Zprávy 10 / 08 / 2023

Chodci u lidového domu ve Starém Městě riskují, čtyřproudovou frekventovanou silniční tepnu zdolávají bez semaforu. Radnice tak dlouhodobě čelí kritice BESIPu. Už se ale blýská na bezpečnější časy. Když všechno klapne, vyroste na průtahu městem semafor. Zároveň zmizí nevzhledná dřevěná zastávka.

„Přechod patří podle BESIPu k nejkritičtějším místům pro chodce v kraji, není totiž chráněný světelnou signalizací. Každoročně nás za něj ostatně masírují,“ přiznal Martin Zábranský, starosta Starého Města.

Ve hře bylo podle něj několik možností, jak problém vyřešit, včetně vymazání „zebry“ nebo snížení počtu jízdních pruhů. „To jsme ale zásadně odmítli. Přechod je hodně využíván při cestě na radnici, poštu nebo střední školu, navíc tady vždycky byl, a snížením pruhů bychom jen zpomalili dopravu. Bezpečnost chodců tak zajistíme jinak,“ řekl Zábranský s tím, že BESIP, který je hlavním koordinátorem bezpečnosti dopravy v ČR, tlačil na vytvoření ostrůvku. Ani ten však neožije.

Radnice nakonec vsadila na poptávkový semafor, který už léta funguje u hřbitova nebo bývalé sokolovny. Na frekventovaném průtahu městem dostane pořadové číslo sedm. „Samozřejmě se stane součástí zelené vlny,“ ujišťuje řidiče starosta.

Staré Město zabije dvě mouchy jednou ranou. Společně s oživením semaforů totiž odstraní z povrchu zemského dřevěnou autobusovou zastávku z dob totality. Bývalá trafika, která se postupně změnila v nalévárnu, stáhla oponu zhruba před deseti lety. Dnes slouží jako výlepová plocha. „Je to ostuda města, je na čase se jí nadobro zbavit,“ přiznává Zábranský, podle kterého na místě vyroste nová moderní autobusová zastávka. Na druhé straně projekt počítá jen s úpravou zámkové dlažby a obnovením vodorovného dopravního značení.

Investice přijde na tři miliony korun, město však žádá o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, která pokryje 60 procent nákladů. „Věřím, že uspějeme. Do realizace se pak pustíme koncem roku, nejpozději na jaře. Stavební práce dopravu omezí, ale jen minimálně,“ je přesvědčený Zábranský.

Tagy článku

TOPlist