Cyklodálnice do Nivnice je už v plném provozu

Cyklodálnice do Nivnice je už v plném provozu
Foto: sal  /  Slavnostní přestřižení pásky.
Zprávy 16 / 05 / 2009

Unikátní povrch z cementobetonu má vydržet až padesát let

A termín dálnice není ani daleko od pravdy. Nová stezka pro sportovce, kterou představitelé Uh. Brodu a Nivníce slavnostně otevřeli ve čtvrtek, má totiž unikátní cementobetonový povrch, který se používá při stavbě dálnic.
Tři kilometry dlouhá trasa se může pochlubit i originálně fungujícím osvětlením. To totiž částečně využívá solární energii. Cyklostezka vznikala necelé čtyři měsíce a náklady na ni se vyšplhaly na sedmnáct milionů korun. Část uhradil Státní fond dopravní infrastruktury. O zbytek nákladů se rozdělil Uh. Brod s Nivnicí.
„Povrch z cementobetonového krytu je  šetrný k životnímu prostředí a díky svým vlastnostem mimořádně spolehlivý  při minimálních nákladech na údržbu. Díky světlé barvě povrchu, který při vysokých letních teplotách nesálá teplo a je lépe vidět i za šera, je jízda pro cyklisty podstatně bezpečnější a pohodlnější. Navíc životnost takové cyklostezky může dosáhnout až 50 let,“ vysvětlil vlastnosti povrchu stavbyvedoucí zhotovitele stavby Jaroslav Bartoš.
„Tato stavba byla naším dlouhodobým cílem, na kterém jsme pracovali několik let,“ řekl místostarosta Uherského Brodu Pavel Josefík. Využití najde stezka pro sportovní či rekreační účely, ale hlavně jako alternativní způsob dopravy pro školáky či lidi pracující v některé z průmyslových zón, podél kterých stezka vede. „Oddechnou si hlavně místní, kteří denně jezdí do práce nebo do školy. Cyklostezka je bezpečnější a pohodlnější než silnice. Nový povrch přilákal také spoustu rekreačních cyklistů a in-line bruslařů,“ doplnil Josefík. Spokojenost panuje také v Nivnici.
„Cyklisté a zvláště bruslaři jsou z nového povrchu nadšení, proto jsme rádi, že jsme se nakonec rozhodli právě pro betonový povrch,“ potvrdil starosta Nivnice Jiří Bršlica.

 

TOPlist