Cyklostezka z Vlčnova do Brodu má trhliny, zatím končí na Hraběcí

Cyklostezka z Vlčnova do Brodu má trhliny, zatím končí na Hraběcí
Foto: archiv  /  Cyklisté si zatím na spojnici mezi Vlnčovem a Uherským Brodem počkají.
Uherský Brod, Vlčnov Zprávy 03 / 09 / 2022

Cyklostezka z Vlčnova směr Uherský Brod stále končí na půl cesty, cyklisté dojedou pouze po hranici katastrů. U Olšavy totiž čekají na dotační injekci. Když nepřijde, bezpečná spojnice do Vlčnova zůstane jen nesplněným snem. Dobrou zprávou je, že už se aspoň rodí projektová dokumentace.

„Tři metry široká cyklostezka vedoucí po levé straně silnice II. třídy na Uherský Brod u nás končí na Hraběcí. Aspoň zatím jsme tak získali krásný vycházkový okruh, který dál zavede pěší k rozhledně, případně až k bývalému zámečku Pepčín, a zpátky do vesnice,“ potvrdil Jiří Matušík, starosta Vlčnova.

V obci proslavené jízdou králů se myšlenkou výstavby cyklostezky do Uherského Brodu zabývali už léta, ale původní záměr vést ji po pravé straně silnice narazil při vykupování pozemků na neochotu vlastníků. „Cyklostezka je důležitá, odkloní cyklisty z úzké silnice do Brodu, kde je to kolikrát doslova o život,“ zdůraznil Matušík s tím, že 900 metrů dlouhé dílo vede od konce obce na Hraběcí, odkud má pokračovat až k "myší díře", propojující sídliště Olšava s lokalitou U Bajovce v Uherském Brodě.

Jenže to je zatím hudba budoucnosti…

I když sousedé mají podepsané memorandum o vybudování cyklostezky, zatím neexistuje ani na papíře. „Její realizace je závislá na dotaci ze Státního pozemkového úřadu, zatím jsme zadali zpracování projektové dokumentace. Jelikož na naší straně půjde o polní cestu, kterou zajistíme obsluhu polností, můžeme žádat pouze pozemkový úřad. Jiný vhodný dotační titul neexistuje,“ vysvětlil Ferdinand Kubáník, starosta Uherského Brodu, s tím, že město právě proto ztroskotalo se žádostí o dotaci u Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Jestliže na vlčnovském katastru je stezka dlouhá 900 metrů, na brodském půjd o zhruba 5 kilometrů. Odhadované náklady tak atakují 15 milionů korun. „Strategií města je stavět cyklostezky s dotací, bez ní to nepůjde. Mezitím připravujeme cyklostezku do Prakšic, s jejíž výstavbou začneme ještě letos,“ doplnil Kubáník.

Vlčnovský úsek přišel na bezmála 7 milionů korun, obci však výrazně odlehčila dotace ze SFDI, která pokryla 85 procent uznatelných nákladů. Stavební práce jen o více než měsíc zdržel archeologický výzkum, který objevil důkazy osídlení až 2 500 let před naším letopočtem. Cyklostezku lemují stromy, které v jarních měsících doplnil mobiliář.

Tagy článku

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace