Další dvě cyklostezky. Od aquaparku na sídliště Olšava
Foto: vizualizace MÚ Uherský Brod
Na mapě slováckých cyklostezek přibudou další dvě trasy. Nebudou sice nijak dlouhé, sotva čtyři sta metrů, ale všem, kteří nyní míří z centra Uherského Brodu na sídliště Olšava a dál do Nivnice, výrazně usnadní často velmi nebezpečnou cestu. Hustému provozu se vyhnou díky cyklostezkám, které se stanou součástí nového komunikačního propoje s Olšavou v podobě dvou mostů. Jedna lávka povede nad stejnojmennou řekou, druhá překlene silnici I/50. Město už schválilo zadání veřejné zakázky na první etapu prací, které by měly začít ještě letos o prázdninách.
První ze dvou lávek, kterým dá jméno Všezvěd Všudybud, postava z Labyrintu světa a ráje srdce od Jana Amose Komenského, přijde na 17 milionů korun bez DPH a stavět se bude nejspíš až do podzimu 2018. Druhá lávka s podobnou cyklostezkou bude stát bez daně zhruba šestnáct milionů. Tato stavba by měla začít v roce 2018.
Cyklostezky budou začínat u parkoviště před aquaparkem Delfín, dále začnou kopírovat zadní část zimního stadionu a nakonec se spojí s přechodovou lávkou. Podmínkou projektu navíc bylo, aby po překlenutí navázaly na rovněž nově budovanou komunikaci, na jejímž konci dojde k napojení na současnou síť cyklostezek. V tomto případě jde o síť napojenou zejména na Nivnici, sdělil Patrik Kunčar, starosta Uherského Brodu.
Město požádalo Státní fond dopravní infrastruktury o dotaci, která by mohla zaplatit až 85 procent nákladů. Uspěje? Výsledek bude radnice znát do června.
Každá z lávek má vyšší pořizovací cenu než deset milionů, o které můžeme maximálně žádat. Takže pokud jsme práce rozdělili na dvě etapy, můžeme dohromady získat dotaci až 20 milionů korun a zbývající náklady pokrýt z vlastního rozpočtu, vysvětluje starosta Patrik Kunčar s poznámkou, že pokud město na dotaci nedosáhne, zkusí ještě účast v další z letos chystaných výzev. A jestli ani zde neuspějeme, vše odložíme na příští roky. Z vlastních zdrojů se do tak náročné akce pustit nemůžeme, upozornil Patrik Kunčar.
Oba nové mosty zakotví lana, jež mají připomínat bezmála 350 metrů dlouhou lávku, která od září 2010 překonává údolí se železnicí a spojuje centrum města s obchodním areálem. Všechny tři konstrukce by tak na sebe opticky navazovaly.