Další kruháč?

Další kruháč?
Foto: fab  /  Provoz houstne - Narůstající dopravu bude Ředitelství silnic a dálnic řešit v nejbližších letech.
Uherský Brod Zprávy 03 / 02 / 2009

Zúžení silnice I/50 v ulici U Korečnice je teprve první fází celkové rekonstrukce mezinárodní silnice

Před několika měsíci došlo k úpravě čtyřproudové komunikace v ulici U Korečnice. Výsledkem rekonstrukce je zrušení dvou pruhů. Řidiči tehdy často upozorňovali, že zúžení přinese jen komplikace. Dopravní situace tehdy nebyla jednoduchá a po úpravách se ani moc nezlepšila. Další nárůst automobilové dopravy může na jediné brodské světelné křižovatce způsobovat v dalších letech stále častější dopravní kolapsy. Vlastník silnice tedy teď přemýšlí, jak zde dopravu udělat ještě plynulejší.
Jedním z návrhů je i výstavba kruhové křižovatky. Zrušení dvou pruhů vyvolalo rozporuplné reakce. Zatímco obyvatelé ulice si možná oddechli, řidiči začali spílat na všechny strany. „Všude se silnice rozšiřují, jen u nás se zužuje. Chvíli to dokonce vypadalo, že pro výjezd do třech směrů bude jen jeden pruh. Naštěstí tam udělali nakonec dva,“ prozradil svůj názor řidič Michal. To potvrdil i ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek „Není pravda, že ve směru od Bánova bude pouze jeden jízdní pruh, je tam vytvořen i odbočovací pruh směrem do města, tedy doprava,“ vzkázal Chudárek. Nicméně je pravdou, že dokud zde nejsou nakreslené směrové šipky, řidiči používají pruhy, jak chtějí. Někdy se dokonce nějaké větší vozidlo postaví tak, že blokuje oba směry. Věcí, kterou však řidiči nechápali, bylo snížení počtu pruhů. A často spílali městu. Silnice I/50 však není v jeho majetku, a tak byl Uh. Brod jen divákem.
„Rekonstrukce U Korečnice šla mimo nás, jelikož se jedná o státní komunikaci spravovanou Ředitelstvím silnic a dálnic. My jsme před lety iniciovali stavební úpravy pruhů při výjezdu z Brodu na Bánov pro větší bezpečnost obyvatel z domů u této silnice. Ředitelství ovšem bez projednání s námi nechalo vypracovat projekt i v opačném směru. Podle mého názoru je to zbytečné rušení jednoho pruhu. Projektant Dopravoprojektu Ostrava, který situaci navrhoval, nám však toto řešení předložil až v době, kdy stavbu již začalo ředitelství realizovat a na nějaké úpravy již nebyl čas, jelikož akce musela být hotova kvůli financím do konce roku,“ vysvětlil situaci kolem komunikace brodský místostarosta Pavel Josefík. K úpravě křižovatky se tak bude muset Ředitelství silnic a dálnic ještě vrátit. „Jednou z možností, jež ředitelství navrhlo, je, že budou stav na nivnické křižovatce řešit „kruháčem“, byť názory na toto řešení jsou v odborných kruzích různé,“ dodal Josefík. A proč vůbec Ředitelství silnic a dálnic ke zrušení pruhů přistoupilo? K úpravám došlo z důvodu zvýšení bezpečnosti provozu. „Vjíždění a najíždění místních obyvatel na tuto silnici působilo komplikace. Navíc auta zde často jezdila nepovolenou rychlostí, aby stihla na tomto krátkém úseku předjet pomalejší vozidlo,“ vysvětlil Karel Chudárek. Rekonstrukce měla také odsunout dopravu od stávající zástavby.

„Zejména kamiony zde byly původcem silných otřesů a hluku. Rekonstrukce křižovatky bude pokračovat, takže stávající úpravy jsou teprve první etapou řešení silnice I/50 v intravilánu Uh. Brodu,“ zakončil Chudárek.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace