Další uzavírka: z Břestku do Tupes

Další uzavírka: z Břestku do Tupes
Foto: ilustr.
Břestek Zprávy 19 / 03 / 2012

Silnice z Břestku do Tupes se asi neprodyšně uzavře. Uzavírku si vyžádá nečekaná komplikace při stavbě kanalizace, která má na svědomí vyhloubení šestimetrového kráteru podél vozovky. Bezpečnost projíždějících vozidel neohrožuje jen těžká technika, ale experti nevylučují ani sesuv. Autobusy ČSAD se už úseku preventivně vyhýbají...
„Stavbyvedoucí skutečně nevyloučil riziko sesuvu. A proto v pracovní době odkláníme dopravu přes Buchlovice. Bezpečnost cestujících je prioritou číslo jedna,“ říká Vladimír Osvald, vedoucí autobusové dopravy ČSAD Uherské Hradiště.
Problém se v Břestku vyskytl v okamžiku, kdy stavební firma při pokládání kanalizačního přivaděče pro čističku odpadních vod narazila na propusť, která je zalitá kubíky asfaltu a betonu. A co čert nechtěl, je zrovna u krajnice... „Je doslova obalená betonem, takže není možné vést kanalizaci skrz. Musí projít pod ní, což si vyžádalo vyhloubení šestimetrové jámy. O propusti jsme věděli, ale nikoliv o jejím stavu,“ říká Oldřich Vávra, starosta Tupes. „Jelikož se na stavbě pohybuje bagr a další těžká technika, je průjezd vozidel nebezpečný. Bagrista musí dávat pozor, aby je neohrozil, což není příjemné pro nikoho. Kvůli bezpečnosti a rychlému postupu prací jsme proto apelovali na uzavření silnice,“ zdůraznil starosta Břestku Krušina, na jehož katastru je kritický úsek. Úsekem totiž podle sčítání z roku 2010 projede bezmála 600 vozidel denně.
I proto se silnice nakonec s největší pravděpodobností „uzamkne“. Jen se ještě hledá nejvhodnější objízdná trasa. „Jelikož uzavírka odřízne dvě třetiny obce, musíme najít náhradní trasu. Stále je ve hře možnost využít za určitých podmínek stávající polní cestu, vše ještě zvažujeme,“ uvedla Dana Zapletalová z odboru dopravy uherskohradišťské radnice. „Uzavírka začne platit asi od 26. března, Je to tak opravdu lepší, byť půjde o jakýsi zásah do práv občanů,“ upřesnil starosta Břestku. Stavební firma podle něj udělá maximum, aby uzavírka trvala co nejkratší dobu. „Nasadí na stavbu dvě party, které budou pracovat i o víkendu,“ prohlásil Krušina.
Cestující uzavírku pocítí jen v délce přepravy, nikoliv v peněžence. I když si autobusy najedou zhruba dva kilometry, cenu dopravce zachová.  „Lidi přece za problémy nemohou,“ vysvětlil Osvald.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace